کد خبر: 268028
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۰:۳۷:۳۱
| |

در فهرست میهمانان سخنرانی امروز ترامپ چه کسانی هستند؟

قانونگذاران آمریکایی اعلام کردند که نادیا مراد، برنده جایزه صلح نوبل سال 2018 و فرستاده خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا به آمریکا از جمله مهمانان مهم دعوت‌شده برای شرکت در سخنرانی سالانه دونالد ترامپ موسوم به «وضعیت کشور» هستند.

در فهرست میهمانان سخنرانی امروز ترامپ چه کسانی هستند؟
کد خبر: 268028
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۰:۳۷:۳۱

اعتمادآنلاین| 535 نماینده کنگره آمریکا در راستای سنت سابق ممکن است برای شرکت در این سخنرانی سالانه از چهره سرشناس دیگری برای همراهی با خود دعوت کنند.

این سخنرانی که قرار است امروز (سه‌شنبه) برگزار شود، انتظار می‌رود پیرامون دستاوردهای دولت ترامپ بوده و دیدگاه او برای آینده را تشریح کند.

این سخنرانی فرصتی است برای این که نمایندگان دموکرات، جمهوری خواه و مستقل مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا مهمانانی را در راستای اهداف سیاسی و به صورت نمادین با خود بیاورند و باعث جلب توجه به آرمان‌های مد نظر خود شوند.

«نادیا مراد» که یک زن ایزدی عراقی است، از جمله کسانی است که از اسارت گروه تروریستی داعش فرار کرد و تبدیل به یک فعال مبارز علیه خشونت جنسی در جنگ شد.

جف فورتنبری، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا از نبراسکا، کسی است که از نادیا مراد دعوت کرده است و می‌گوید ماجرای این دختر ایزدی 26 ساله ماجرایی است که جهان نیاز دارد که آن را بشنود.

او خاطرنشان کرد: من بسیار مفتخرم از این که او مهمان من در سخنرانی وضعیت کشور امسال باشد.

کنار او «کارلوس وچیو» که از سوی آمریکا به عنوان دیپلمات ارشد ونزوئلا در واشنگتن به رسمیت شناخته شده، نیز از جمله مهمانان شناخته‌شده سخنرانی امسال هستند.

در همین حال سناتور جمهوری خواه تام تیلیس گفته که از کشیش «اندرو برانسون» که چندی پیش بعد از یک سال و نیم زندانی بودن در ترکیه آزاد شد، برای حضور در این سخنرانی دعوت می‌کند.

در ‌عین ‌حال جف مرکلی، سناتور دموکرات ایالت اوریگان آمریکا نیز از یک مادر و دختر گواتمالایی به عنوان مهاجرانی که در سال 2018 در مرز مکزیک در راستای سیاست‌های دولت آمریکا از هم جدا نگه داشته شدند، دعوت کرده است.

در ‌عین ‌حال جمهوری خواهان دیگری از ماموران گشت امنیت مرزی که مجری مبارزه رییس‌جمهور آمریکا با عبور مهاجران غیرقانونی از مرز هستند، دعوت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها