کد خبر: 268048
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۱:۱۶:۰۰
| |

اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد

تلاشی تازه برای مقابله با نژادپرستی در فوتبال انگلیس

دیویس می‌گوید: ما باید کنار هم با نژادپرستی مقابله کنیم. کسانی که در استادیوم‌های فوتبال به نژادپرستی دامن می‌زنند هواداران فوتبال نیستند، آن‌ها از فوتبال به عنوان پوششی برای رفتار تبعیض‌آمیز و گاهی اوقات مجرمانه استفاده می‌کنند. چنین کسانی در استادیوم‌های ما جایی ندارند.

تلاشی تازه برای مقابله با نژادپرستی در فوتبال انگلیس
کد خبر: 268048
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۱:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ وزیر ورزش انگلستان میمز دیویس یک جلسه فوری در ارتباط با مقابله با نژادپرستی و تبعیض با لیدرهای فوتبال خواهد داشت. اتحادیه فوتبال، لیگ برتر، لیگ فوتبال ،بازیکنان و گروههای فعال در مقابله با نژادپرستی به این جلسه دعوت شده‌اند. این جلسه پیرامون نژادپرستی و آزار در فوتبال انگلیس در ماه‌های گذشته خواهد بود.

دیویس می‌گوید: ما باید در کنار هم با نژادپرستی مقابله کنیم. کسانی که در استادیوم‌های فوتبال به نژادپرستی دامن می‌زنند هواداران فوتبال نیستند، آن‌ها از فوتبال به عنوان پوششی برای رفتار تبعیض‌آمیز و گاهی اوقات مجرمانه استفاده می‌کنند. چنین کسانی در استادیوم‌های ما جایی ندارند.

به گزارش اعتمادآنلاین در ماه دسامبر رحیم استرلینگ بازیکن منچسترسیتی مورد آزار نژادپرستانه در زمین فوتبال و در حین بازی قرار گرفت.

در جلسه روز چهارشنبه در لندن پروپوزال جدیدی برای برخورد با نژادپرستی در لیگ برتر انگلیس ارائه خواهد شد.

در لیگ اسکاتلند هم وضعیت مشابهی وجود دارد. در ماه دسامبر دو نفر از تماشاگران به دلیل توهین نژادپرستانه به کریستین مولو محروم شدند. از ماه دسامبر تا فوریه چندین گزارش آزار نژادپرستانه در بازی های مختلف ثبت شده است.

دیویس با بازیکنان، گروه‌های هواداری و مربیان در مورد تجربه‌شان از تبعیض و نژادپرستی صحبت خواهند کرد تا برای مقابله با آن راه حلی پیدا کنند.

دیویس می‌گوید: فوتبال قدرت این را دارد که به همه گرو‌های جامعه نفوذ کند و نقش بزرگی در تثبیت ارزش‌هایی که به دنبالشان هستیم دارد.

اما در مقابل نفرت و خشونتی که این ارزش‌ها را تهدید می‌کند ساکت نخواهیم نشست. در مقابل اقلیتی که می‌خواهد لذت فوتبال را از اکثریت ما بگیردهیچ مدارایی نخواهیم داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها