کد خبر: 268069
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۱:۴۷:۵۲
| |

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور:

14 هزار دانشجوی ایرانی در مدارس خارجی تحصیل می‌کنند

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ضمن ارائه گزارشی از عملکرد امور بین الملل طی 40 سال اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پرسش‌های مختلف خبرنگاران پیرامون وضعیت مدارس خارج از کشور و آموزش اتباع خارجی پاسخ داد.

14 هزار دانشجوی ایرانی در مدارس خارجی تحصیل می‌کنند
کد خبر: 268069
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۱:۴۷:۵۲

اعتمادآنلاین| ‌ غلامرضا کریمی در سلسله نشست‌های خبری که آموزش و پرورش برای معاونین خود در دهه مبارک فجر در باغ موزه دفاع مقدس تدارک دیده است با بیان اینکه از 134 سال گذشته مدارس خارج از کشور ایجاد شدند گفت: این مدارس ابتدا در ترکیه و روسیه و مسکو راه‌اندازی شدند.

وی افزود: در سال 57 ما 9 مدرسه در خارج از کشور داشتیم که 2000 دانش آموز را پوشش می‌داد و در نقاط مختلف دنیا هفت سرپرستی شامل ترکیه و روسیه، امارات، کویت، قطر، پاکستان و هند، مجموع کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین و سوریه و لبنان در نقاط مختلف دنیا برای تحصیل ایرانیان شکل گرفت.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به وضعیت فعلی مدارس خارج از کشور اشاره کرد و گفت: اکنون دارای مدارسی در 84 شهر و 54 کشور هستیم و 14 هزار دانش‌آموز محصل در خارج از کشور داریم.

کریمی تاکید کرد: مدارس خارج از کشور به نوعی پایگاه‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور محسوب می‌شوند. بالغ بر 300 هزار پرونده طی سال‌های گذشته تشکیل شده که مورد ارزشیابی و تطبیق قرار گرفته‌اند. ما همچنین حدود 50 مدرسه داریم که با نظام آموزشی کشورهای دیگر در داخل ایران فعال‌اند. همچنین 25 مدرسه بین‌الملل داریم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به ثبت 40 تقاضا برای تأسیس مدارس بین‌المللی اظهار کرد: اکنون حدود 900 مدرسه در خارج از کشور داریم و افراد علاقه‌مند به استفاده از برنامه درسی ما هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دنبال دستور رهبری مبنی بر پوشش تحصیلی اتباع و اینکه هر لازم التعلیمی فارغ از شرایط نباید خارج از مدرسه بماند، اقداماتی انجام و شاهد رشد تعداد دانش آموزان پناهنده هستیم.

کریمی افزود: 493 هزار دانش‌آموز اتباع در 28 هزار مدرسه در کشور ما مشغول به تحصیل هستند و این اقدام مورد تحسین مجامع بین المللی قرار گرفته است در حالی که پناهندگان در سایر کشورهای محدودیت‌هایی برای تحصیل دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها