کد خبر: 268171
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۵:۱۴:۵۳
| |

سالی 700هزار سالمند به کشور اضافه می‌شود

رییس سازمان بهزیستی کشور از گسترش خانه‌های حمایتی سالمندان خبر داد و گفت: این خانه‌ها با مراکز نگهداری سالمندان متفاوت هستند و ساختاری شبیه خانواده دارند.

سالی 700هزار سالمند به کشور اضافه می‌شود
کد خبر: 268171
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۵:۱۴:۵۳

اعتمادآنلاین| ‌ وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه افتتاح خانه حمایتی سالمندان "17 شهریور" سنندج گفت: در این خانه‌ها، تعداد محدودی سالمند به طور مثال 10 سالمند زندگی می‌کند و شرایط آنها مانند خانه است.

وی تصریح کرد: جمعیت سالمندان در کشور در حال حاضر از هشت میلیون نفر فراتر رفته است و نرخ رشد سالیانه سالمندی در کشور 3.8 درصد است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمند در آینده و اینکه سالانه 700 هزار سالمند به جمعیت سالمندان کشور افزوده می‌شود، گسترش خانه‌های حمایتی سالمند یکی از طرح‌های خوب برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان به شمار می‌رود.


قبادی دانا در پایان با اشاره به اینکه شرایط خاصی برای ورود سالمندان به خانه‌های حمایتی وجود ندارد و ورود آنها به صورت داوطلبانه خواهد بود یادآور شد: در 30 سال آینده از هر سه نفر در کشور یک نفر سالمند خواهد بود؛ بنابراین باید سرعت انجام برنامه‌ها در حوزه سالمندی را افزایش داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها