کد خبر: 268196
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

محسن کوهکن، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری و نماینده مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

لغو سخنرانی لاریجانی در کرج، زیبنده نظام نیست/ امام جمعه نباید به سمت گرایشی کشیده شود/ نمی‌توان درباره سازماندهی لغو سخنرانی لاریجانی صحبت کرد/ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه باید به لغو این سخنرانی ورود کند/ لغو سخنرانی لاریجانی نمی‌تواند کار یک نفر باشد

محسن کوهکن، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره لغو سخنرانی لاریجانی در کرج گفت: افرادی که در نمازجمعه شرکت می‌کنند سلایق متفاوتی دارند، اگر امام جمعه‌ای در این مسائل همراهی کند و به یک سمت و سو کشیده شود، در تعداد نمازگزاران تاثیرگذار است.

لغو سخنرانی لاریجانی در کرج، زیبنده نظام نیست/ امام جمعه نباید به سمت گرایشی کشیده شود/ نمی‌توان درباره سازماندهی لغو سخنرانی لاریجانی صحبت کرد/ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه باید به لغو این سخنرانی ورود کند/ لغو سخنرانی لاریجانی نمی‌تواند کار یک نفر باشد
کد خبر: 268196
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن کوهکن، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری و نماینده مجلس در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » درباره لغو سخنرانی علی لاریجانی، رییس مجلس در کرج بیان کرد: زیبنده نیست با افرادی که در نظام مسئولیت دارند، آن هم در راس یکی از سه قوه هستند چنین برخوردهایی شود. این حرکات قابل تایید نیست و حتما باید صحبت شود و از اتفاق مجددا آن جلوگیری شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این اتفاقات باعث ایجاد دغدغه و نگرانی می‌شود، عنوان کرد: حتی اگر به رییس یکی از قوا مثلا رییس‌جمهوری انتقاد هم داشته باشیم، اخلاق، قوانین، دین و ... حکم می‌کند که حرمت مسئولیت و شخصیت حقوقی افراد را نگه داریم. این حرکات به‌هیچ عنوان قابل دفاع نیست.

کوهکن با اشاره به این موضوع که از جزییات اتفاقی که رخ داده اطلاع ندارد، گفت: اما اصل ماجرایی که اتفاق افتاده، طبیعی است که باید از آن تبری بجوییم، نباید این حرکات را تایید کنیم و باید به سمت و سویی برویم که اینگونه حرکات به‌هیچ عنوان دوباره تکرار نشود.

او در ادامه درباره احتمال سازمان‌یافته بودن فشار برای لغو سخنرانی رییس مجلس، توضیح داد: ما هم بعضی مواقع پیش می‌آید که به جاهایی می‌رویم افرادی معترض هستند و نقطه‌نظراتی دارند. این موضوع هم تا بررسی دقیق نشود نمی‌توان درباره سازماندهی شدن آن صحبت کرد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اینگونه حرکت‌ها بعضی مواقع برداشت‌های فردی است؛ یعنی فرد تصور می‌کند به دلیل اعتقاد و گرایشی که به هر عنوان دارد اگر از یک سخنرانی جلوگیری کند به وظیفه خود عمل کرده است.

او افزود: دو سه نفر هم که بنشینند و تصمیم بگیرند که طوماری بنویسیم تا رییس مجلس اینجا صحبت نکند؛ نمی‌توان اینها را حرکت سازمان‌یافته عنوان کرد. اما به هر صورت این اتفاق حرکت یک نفر هم نمی‌تواند باشد. بنابراین بهتر است که پس از بررسی جوانب موضوع مشخص شود که دقیقا موضوع چه چیزی بوده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: آنچه مسلم است، برخی مواقع احتمال دارد افرادی با هر گرایشی از یک امام جمعه مطالباتی داشته باشند، اما مهم این است که آن امام جمعه باید پدرگونه رفتار کند. به هر حال افرادی که در نمازجمعه شرکت می‌کنند سلایق متفاوتی دارند، اگر امام جمعه‌ای در این مسائل همراهی کند و به یک سمت و سو کشیده شود، قطعا و یقینا در تعداد نمازگزاران و افرادی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند تاثیرگذار است.

کوهکن در ادامه افزود: اگر تاثیرگذار هم نباشد به هر حال زیبنده نیست که یک امام جمعه تعدادی از نمازگزاران را آزرده کند. برهمین اساس بحثی که وجود دارد در این باره است که از ائمه محترم جمعه انتظار می‌رود که پدرانه برخورد کنند از این جهت ممکن است دیدگاه‌های متفاوتی بین نمازگزاران وجود داشته باشد و برخی با موضوعی موافق یا مخالف باشند. اگر رفتار یک امام جمعه پدرانه باشد برخی دلخوری‌ها پیش نمی‌آید.

این نماینده مجلس دهم بیان کرد: در حال حاضر در شرایطی هستیم که بیش از هر چیز به اتحاد، وحدت و همگرایی نیاز داریم. قطعا هم بزرگان نظام چنین روحیه‌ای ندارند که راضی به بروز چنین مسائلی باشند.

او همچنین درباره احتمال ورود قوه‌قضاییه به موضوع با توجه به صحبت‌های علی مطهری، نایب رییس مجلس گفت: قوه‌‌قضاییه جایی ورود می‌کند که جریم اتفاق افتاده باشد. نفس اینکه امام جمعه یا هر کس دیگری بگوید، رییس قوه‌ای نیاید اینجا صحبت کند و کسانی که چنین درخواستی داشته‌اند بروند و دعوت خود را پس بگیرند، جرم نیست.

کوهکن افزود: شاید یک کار اخلاقی نباشد و به وحدت و انسجام لطمه وارد کند، اما باید بدانیم که قوه‌قضاییه هم جایی برخورد می‌کند که فعل و ترک فعلی اتفاق افتاده باشد و مطابق با قانون این کار اشتباه باشد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره درخواست پزشکیان برای ورود شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه عنوان کرد: این اتفاق دقیقا باید به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منتقل تا بررسی شود و با آن امام جمعه صحبت کنند و تذکری بدهند و ... .

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: به هر حال باید دقت داشت که آقای رییس مجلس خود بلند نمی‌شود و به جایی برود، یک شخصیت ارزنده و قابل احترام در نظام این دعوت را انجام داده است و نباید در این شهر چنین اتفاقی رخ می‌داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها