کد خبر: 268204
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۶:۲۲:۲۵
| |

افتتاح استادیوم فوتبال مراغه با حضور وزیر ورزش و جوانان

وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال جاری تاکنون 9 ورزشگاه 5 هزار نفری در سراسر کشور افتتاح شده است و روند افتتاح و تکمیل پروژه‌های ورزشی با توجه به تلاش جدی دولت و کار ویژه در وزارت ورزش و جوانان ادامه دارد.

افتتاح استادیوم فوتبال مراغه با حضور وزیر ورزش و جوانان
کد خبر: 268204
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۶:۲۲:۲۵

اعتمادآنلاین| ‌ مسعود سلطانی‌فر در حاشیه سفر به استان آذربایجان شرقی گفت: تعدادی از پروژه‌های بزرگی که سال‌ها در در استان آذربایجان غربی بلاتکلیف مانده بود، در این سفر استانی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد که مهمترین پروژه‌ها، استادیوم فوتبال 5 هزار نفری مراغه است.

وی ادامه داد: این استادیوم 20 سال قبل کلنگش به زمین خورده و سال‌ها متوقف شده بود و از حدود هشت ماه پیش یک عزم و اراده ویژه به خرج داده شد و با هماهنگی با مدیریت استان، تلاشمان این بود این استادیوم‌های نیمه کاره را که بسیاری از آنها 15 تا 20 سال قبل زمین مانده است را به بهره برداری برسانیم و تکمیل کنیم که خوشبختانه امروز این افتخار را داریم که در سال جاری نهمین استادیوم پنج هزار نفری را تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم و این اتفاق بزرگی است که در عرصه ورزش کشور رخ می‌دهد و با وجود فشارها و تحریم‌های بیرونی، ناعادلانه و غیرمنصفانه و در شرایطی که خیلی‌ها دنبال این بودند که ملت قهرمان ایران، فجر چهلم انقلاب اسلامی را نبینند ما در مجموعه دولت و وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفتیم برخلاف تصور دشمنان انقلاب فجر چهلم را بتوانیم باشکوه‌تر برگزار کنیم.

سلطانی فر تصریح کرد: در وزارت ورزش و جوانان برنامه‌ریزی کردیم و فجر چهلم را از هفته دولت آغاز کردیم و در طول شش ماه با تلاش همکاران که انجام دادند و کار ویژه‌ای که انجام دادیم، هر هفته یک پروژه بزرگ مرتبط با ورزش را در سراسر کشور افتتاح کردیم و فقط از استادیوم‌های 5 هزار نفری نه پروژه افتتاح و به بهره برداری رسیده است. از طرفی پیست دوچرخه سواری کرمان و تعدادی از سالن‌ها و استخرهای دیگر در سراسر کشور را نیز افتتاح کردیم و این استادیوم 5 هزار نفری که حدود 300 میلیارد در آن هزینه شده است و پروژه بسیار عالی است و از همه امکانات یک استادیوم هم برخوردار می‌باشد، تقدیم مردم استان آذربایجان شرقی و مردم شهرستان مراغه به خصوص جوانان و ورزشکارانشان می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: با همین رویکرد و سمت و سو، انشاالله با وجود محدودیت‌هایی که وجود دارد، تکمیل پروژه‌های مختلف ورزشی را در دستور کار خودمان قرار دادیم و انشاالله در سال آینده تلاش می‌کنیم که 10 سالن سرپوشیده 6 هزار نفری که در مراکز استان‌ها در حال اجراست به بهره برداری برسانیم همچنین 3 استادیوم 15 هزار نفری در ارومیه، زنجان و شاهرود؛ دو پیست دوچرخه سواری در ساری و رشت و سه سالن سرپوشیده دوومیدانی در اردبیل، یزد و خرم آباد نیز در دستور کار داریم تا در سال آینده به بهره برداری برسانیم.

سلطانی فر توضیح داد: تلاشمان این است که از لحاظ سخت افزاری اتفاق خوب و منحصر به فردی در عرصه ورزش کشور بیافتد. آنچه مسلم است دستاوردهای مجموعه همکاران ما در همه دوره‌ها کارنامه درخشانی را رقم زده و تعداد پروژه‌های ورزشی از لحاظ تعداد 8 برابر شده است و با تلاش وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت صنایع و شهرداری‌ها این فضاها به 14 برابر رژیم گذشته افزایش پیدا کرده است و از جهت زیربنا هم حدود 30 تا 32 برابر شده است و دستاوردهای ان نیز موفقیت‌های مختلف ورزشی است که امسال بدست آوردیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه سال جاری را با موفقیت تاریخی تیم ملی فوتبال ایران آغاز کردیم و سپس در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی نتایج خوبی گرفتیم و بیشترین تعداد مدال‌ها را بدست آوردیم و در المپیک جوانان هم رتبه ایران از 14 دوره قبل به 7 ارتقا یافت و در لیگ قهرمانان آسیا هم برای اولین بار تیم‌های پرسپولیس و استقلال به جمع هشت تیم برتر راه یافتند که یکی از آنها هم فینالیست شد و در جام ملت‌های آسیا هم بعد از 14 سال به مرحله نیمه نهایی رسیدیم که اگر یک اتفاق خاص نیفتاده بود ما در فینال بودیم.

سلطانی فر گفت: در زمینه پروژه‌های ورزشی هم پروژه‌های نیمه تمام را به بهره برداری رساندیم و در صددیم همچنان با تکمیل پروژه و موفقیت در رویدادهای ورزشی موجبات رضایتمندی و شور و شادی و شعف مردم را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها