کد خبر: 268296
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

قشر ضعیف همیشه صف اول صرفه‌جویی هستند

خبر اعلام وصول طرح اصلاحات پرانسج (پارامتریک) قانون تامین اجتماعی در مجلس لرزه به اندام قشر ضعیف و نحیف انداخت؛ قشری که در صرفه جویی در صف اول قرار می‌گیرد، در اخذ مالیات و عوارض در صدر قرار دارد و هرگاه هم بودجه کم آمد ، از دریافتی هایش کم می‌شود و به نظر می‌رسد تنها قشری است که بودجه مقاومتی فقط برای آنان اجرا می‌شود.

قشر ضعیف همیشه صف اول صرفه‌جویی هستند
کد خبر: 268296
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یکشنبه هفته جاری بسیاری از کارمندان و پرسنل ادارات دولتی و بخش خصوصی و کارگران کشور با یک خبر عجیب و ناامید کننده روز خود را شروع کردند؛ 'اعلام وصول طرح اصلاحات پرانسج (پارامتریک) قانون تامین اجتماعی در مجلس.

اینطور که در خبر آمده ، این طرح مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی علاوه بر بالا بردن حداقل سابقه پرداخت حق بیمه برای بازنشستگی از 20 به 25 سال و تغییر فرمول محاسبه حقوق از متوسط 2 سال به متوسط 20 سال، نرخ حق بیمه بیمه شده را از 7 درصد به 9 درصد افزایش می دهد که همه این افزایش ها به صورت پلکانی خواهد بود.


کارکنان دولت و شاغلینی که در یک سال گذشته به دلیل سیاست های اشتباه - که منجر به فرار نرخ ارز و سه برابر و حتی چهار برابر شدن قیمت های برخی از کالاها و خدمات شدند- ارزش دریافتی شان به یک سوم تنزل یافته، حالا با طرحی روبه رو شده اند که آینده شان را در دوران بازنشستگی هدف گرفته است.


یک حساب سر انگشتی در طرح جدید نشان می دهد که در صورت تصویب چنین طرحی حقوق متوسط کارکنان تابع تامین اجتماعی در دوران بازنشستگی به شدت تنزل خواهد یافت!


این خبر در ادامه برخی تصمیمات و طرح ها از جمله بلاتکلیفی تاثیر بیمه اضافه کار، حذف فوق العاده ویژه از پاداش پایان خدمت کارکنان دولت و زمزمه های دیگر هر روز این قشر مواجب بگیری را که دریافتی های ثابت دارند، آزار می دهد، بطوری که دیگر دغدغه امنیت شغلی به کناری گذاشته شده و مساله امروز این قشر ضعیف امنیت حقوق ماهانه یا بازنشستگی شان شده است.


البته طرح این مباحث در رسانه ها که هر ازگاهی یک تکان روانی به بدنه دولت ، سازمان ها و دیگر نیروهای کار کشور وارد می کند، ممکن است هیچگاه تصویب و اجرا هم نشود، اما آثار روحی و روانی آن چه می شود؟


اقشار با درآمدهای ثابت ، در تمام سال های بعد از انقلاب ، در فراز و فرودها ، سختی ها و تنگندستی ها پای نظام و انقلاب ایستادند و با دولت های مختلف همراهی کردند و این در حالی است که هر کدام از دستگاه های اجرایی نقش موثر و غیر قابل انکاری در امور جاری کشور دارند.


حالا هر روز لرزه به اندام این قشر ضعیف و نحیف انداخته می شود؛ در صرفه جویی در صف اول قرار می گیرد، در اخذ مالیات و عوارض در صدر قرار دارد و هرگاه هم بودجه کم آمد ، از دریافتی هایش کم می شود و به نظر می رسد تنها قشری است که بودجه مقاومتی فقط برای آنان اجرا می شود.


حالا این شوک ها که قشر بزرگی را در آستانه پیری که نیازهای درمانی و دارویی اش بیشتر می شود و هزینه زندگی اش بالاتر رفته است، آزار می دهد، آن هم در دورانی که دولت مردم را به مقاومت در برابر تحریم ها فرا می خواند، آن هم در زمانی که دشمنان کشور تلاش دارند مردم را با تبلیغات خود التهاب آفرینی کرده و امید را نزد ملت به بهانه های واهی از بین ببرند، در شرایطی که همگان می دانند جامعه نیاز جدی به آرامش دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها