کد خبر: 268378
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۲:۱۷:۰۰
| |

امیر سرتیپ خلیان مهدی هادیان، معاون هماهنگ‌کننده نهاجا:

بیعت نیروی هوایی با امام خمینی کمر طاغوت را شکست/ نهضت قعطه‌‌‌سازی با غیرت پرسنل نیروی هوایی در حال انجام است

معاون هماهنگ‌‌کننده نهاجا تاکید کرد: با وجود تحریم‌‌‌ها و محدودیت‌‌ها جنگنده‌‌های ما پرواز می‌‌کنند و اورهال را خودمان انجام می‌‌‌دهیم. نهضت قعطه‌‌‌سازی با غیرت پرسنل نیروی هوایی انجام شده است.

بیعت نیروی هوایی با امام خمینی کمر طاغوت را شکست/ نهضت قعطه‌‌‌سازی با غیرت پرسنل نیروی هوایی در حال انجام است
کد خبر: 268378
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۲:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان صبح امروز در نشست فرماندهان ارتش با اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن دهه فجر و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه (س) گفت: واقعه تاریخی 19 بهمن را در پیش رو داریم که نیرو هوایی با آن اقدام خط‌‌‌شکنی کردند. آن اقدام کمر طاغوت را شکست و امید را به اردوگاه انقلاب برد.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش در غائله کردستان نقش مهمی ایفا کرد، اظهار داشت: در زمان جنگ نهاجا نقش راهبردی ایفا کرد. البته شرایط نیروی هوایی خاص بود. اولین پاسخ به تجاوز صدام تنها دو ساعت بعد از شروع جنگ داده شد و با عملیات کمان 99 رویای فتح ایران را برای صدام از بین برد و 140 جنگنده در کنار ده‌‌‌‌ها هواپیمای ترابری و سوخت‌‌رسان ده‌‌‌ها مرکز نظامی، سیاسی، اقتصادی و ترابری و... عراق را از بین برد.

معاون هماهنگ‌‌‌کننده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه صدام گفته بود چند روزه ایران را فتح می‌‌‌کند، تصریح کرد: عملیات‌‌‌های نهاجا موجب از بین بردن رویای دشمن شد. تقریبا نیروی هوایی در همه عملیات حضور موثری داشت. ما در یک سال اول جنگ حاکمیت کامل در فضا داشتیم و در شش، هفت سال بعد در مقابل تمامی دنیای استکبار داشتیم. نیروهای بعثی در سال‌‌‌‌های میانی و پایانی جنگ همه نوع تجهیزات و جنگنده‌‌‌ای را داشت.

هادیان با بیان اینکه عملیات شهید دوران تاثیر بسیار مهمی در عرصه سیاسی و نظامی داشت، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور را نیروی هوایی نجات داد زیرا در جنک نفتکش‌‌‌‌ها، نیروی هوایی در اسکورت نفتکش نقش مهمی داشت و اجازه ندادیم که حتی یک روز صادرات نفت ایران قطع شود.

وی به عملیات اچ3 و نقش ویژه نهاجا در عملیات مرصاد اشاره کرد و ابراز داشت: عملیاتی نبود که هواپیماهای ما از قبل عکس‌‌برداری نکرده و به شناسایی منطقه نپردازند.

معاون هماهنگ‌‌کننده نهاجا با بیان اینکه نگهداری هواپیماها بحث مهمی در صنعت هوایی است، عنوان کرد: با وجود تحریم‌‌‌ها و محدودیت‌‌ها جنگنده‌‌های ما پرواز می‌‌کنند و اورهال را خودمان انجام می‌‌‌دهیم. نهضت قعطه‌‌‌سازی با غیرت پرسنل نیروی هوایی در حال انجم است.

هادیان با بیان اینکه جنگنده‌‌های پیشرفته ای را طی سال‌‌‌های گذشته طراحی و ساخته است که جنگنده کوثر آخرین نمونه آن است، یادآور شد: کلیه شبیه‌‌‌سازها توسط نیروی هوایی ساخته می‌‌شود. ما پهبادها را خودمان انجام می‌‌دهیم. در جنگ الکترونیک گام‌‌های مهمی ایفا شده است. در عرصه مردم‌‌یاری، ناوگان نهاجا نقش مهمی ایفا کرده‌‌اند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها