کد خبر: 268467
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۴:۴۴:۰۰
| |

حسین نقوی حسینی عضو فراکسیون ولایی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

اصلاح قانون اساسی اشکالی ندارد/ انطباق قانون اساسی با شرایط خوب است/ گاردی برای اصلاح قانون اساسی وجود ندارد/ شاید اصلاح قانون اساسی بحران‌آفرین شود

یک نماینده اصولگرای مجلس تأکید کرد: باگذشت زمان شرایط تغییر می‌کند و اصولی از قانون اساسی که منوط به اداره جامعه است باید بتواند خود را بازمان وقف بدهد بنابراین اگر ضرورت اصلاح قانون اساسی وجود داشته باشد، می‌توان اصلاحات را انجام داد.

اصلاح قانون اساسی اشکالی ندارد/ انطباق قانون اساسی با شرایط خوب است/ گاردی برای اصلاح قانون اساسی وجود ندارد/ شاید اصلاح قانون اساسی بحران‌آفرین شود
کد خبر: 268467
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۴:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین نقوی حسینی نماینده ورامین و عضو فراکسیون ولایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، در پاسخ به اینکه آیا در کشور نیاز به اصلاح قانون اساسی داریم؟، گفت: موارد مدنظر در اصلاح قانون اساسی باید مشخص باشد تا بتوان در خصوص آن اظهارنظر کرد.

او ادامه داد: باگذشت زمان شرایط تغییر می‌کند و اصولی از قانون اساسی که منوط به اداره جامعه است باید بتواند خود را بازمان وقف بدهد بنابراین اگر ضرورت اصلاح قانون اساسی وجود داشته باشد، می‌توان اصلاحات را انجام داد.

وی با اشاره به روند اصلاح قانون اساسی، ادامه داد: مراحل اصلاح در قانون اساسی پیش‌بینی‌شده است و می‌توان با طی آن مراحل، قانون اساسی را اصلاح کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا گاردی برای اصلاح قانون اساسی در کشور وجود دارد؟ گفت: گاردی برای اصلاح قانون اساسی وجود ندارد، چه کسی مخالف است؟

نقوی حسینی در خصوص چرایی عدم استقبال از اصلاح قانون اساسی درزمینهٔ تغییر نظام ریاستی به پارلمانی، ادامه داد: نظر افراد در خصوص اصلاح قانون اساسی متفاوت است. ممکن است برخی با تغییر یک اصل موافق باشند و عده‌ای موافق نباشند.

او تأکید کرد: یکسری از اصول قانون اساسی ثابت است و در قانون اساسی هم ذکرشده است. اما در خصوص اصولی که قابل‌تغییر است؛ مراحل تغییر پیش‌بینی‌شده است. اصلاح قانون اساسی اشکالی ندارد و انطباقش با شرایط خوب است.

او در مورد اینکه آیا اصلاح قانون اساسی می‌تواند منجر به حل برخی بحران‌های سیاسی و اقتصادی شود؟ تأکید کرد: نمی‌دانم، شاید اصلاح قانون اساسی بحران‌آفرین شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها