عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

روحانی باید بر سر موضوعات مختلف کشور با رهبری صحبت کند/ روحانی به دلیل سابقه امنیتی بهتر از خاتمی و هاشمی می‌تواند کار انجام دهد/ بعضی دغدغه‌های احمدی‌نژاد برای کشور و مردم خیلی جدی‌تر از روحانی بود/ رییس‌جمهور که بیخود رییس شورای عالی امنیت ملی نشده است

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رییس‌جمهور بیخودی رییس شورای عالی امنیت ملی نشده، به جز آن، آقای روحانی به دلیل سابقه امنیتی که دارد اتفاقا خیلی بهتر از هاشمی و خاتمی می‌تواند در شورای عالی امنیت ملی عمل کند.

روحانی باید بر سر موضوعات مختلف کشور با رهبری صحبت کند/ روحانی به دلیل سابقه امنیتی بهتر از خاتمی و هاشمی می‌تواند کار انجام دهد/ بعضی دغدغه‌های احمدی‌نژاد برای کشور و مردم خیلی جدی‌تر از روحانی بود/ رییس‌جمهور که بیخود رییس شورای عالی امنیت ملی نشده است
کد خبر: 268470
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » با اشاره به ناهماهنگی که از یک طرف در دولت وجود دارد و از طرف دیگر بین دولت و دیگر ارگان‌ها به چشم می‌خورد گفت: دلیل به وجود آمدن این وضعیت به این خاطر است که آقای روحانی توجه لازم را ندارد و پیگیری‌های مورد نیاز را برای بهبود شرایط انجام نمی‌دهد. به هر حال ایشان به عنوان رییس‌جمهور و مسئول قانون اساسی شناخته می‌‌شود و مراوده و تعامل ضعیفی با رهبری دارد.

او در ادامه بیان کرد: برای نمونه این وضعیت من دوران اصلاحات را مثال می‌زنم. مهم‌ترین مسئله در آن دوره قتل‌های زنجیره‌ای بود. آقای خامنه‌ای یک دیدگاه و آقای خاتمی یک دیدگاه دیگر در این باره داشتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره فضایی که در دوره اطلاعات بر سر قتل‌های زنجیره‌ای وجود داشت، گفت: بالاخره آقای خاتمی رفت و با رهبری صحبت کرد و ایشان را قانع کرد که وزیر اطلاعات باید عزل شود.

او افزود: یعنی تصمیم بر این شد که وزارت اطلاعات باید خود اطلاعیه دهد و اعلام هم کنند که به اسم داخلی است و ربطی به صهیونیست و... ندارد و بعد هم در این باره دادگاه تشکیل شد. البته بعد از آن مسیر منحرف شد؛ اما بالاخره آقای خامنه‌ای پذیرفتند که وزیر اطلاعات عزل شود و آقای خاتمی هم آقای دری نجف‌آبادی را عزل کرد.

ناصری با تاکید بر ناهماهنگی‌های موجود در کشور به وضعیت فعالان محیط‌زیستی بازداشت‌شده اشاره کرد، و توضیح داد: ببینید مثلا در همین جریان فعالان محیط‌زیست که اتفاق افتاده است؛ شورای عالی امنیت از یک طرف و در دولت هم سازمان محیط‌زیست و وزارت اطلاعات گفته‌اند که این افراد جاسوس نیستند، اما برای این افراد دادخواست تنظیم شده و جرم آنها هم افساد فی‌الارض است. این را چه کسی باور می‌کند. این از جمله موضوعاتی است که می‌تواند بین رهبری و آقای روحانی حل شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تاکید کرد: من معتقدم که اصلا بعضی از دغدغه‌های آقای احمدی‌نژاد خیلی جدی‌تر از آقای روحانی برای کشور و مردم بود.

ناصری با بیان اینکه آقای روحانی اختلاف بین دو وزارتخانه را نمی‌تواند بنشیند و حل کند، گفت: من انتقاد زیادی می‌کنم به دلیل اینکه می‌دانم بسیاری از این مشکلاتی را که در کشور وجود دارد رییس‌جمهور می‌تواند با تفاهم و تعامل حل کند. بالاخره این ممکلت یک نفر را بالای سر خود به نام رهبری دارد.

او همچنین با تاکید بر جایگاه روحانی و قدرتی که در حال حاضر در دست دارد، تاکید کرد: رییس‌جمهور بی‌خودی که رییس شورای عالی امنیت ملی نشده است، به جز اینکه آقای روحانی به دلیل سابقه امنیتی که دارد اتفاقا خیلی بهتر از هاشمی و خاتمی می‌تواند در شورای عالی امنیت ملی عمل کند، اما می‌بینیم که ایشان فقط سخنرانی خوب می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها