کد خبر: 268509
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۶:۰۱:۱۷
| |

وزیر خارجه ونزوئلا اقدامات اروپا را نقض قوانین بین‌الملل خواند

وزیر امور خارجه ونزوئلا تأکید کرد که اقدامات اتحادیه اروپا علیه کشورش نقض قوانین بین‌المللی است.

وزیر خارجه ونزوئلا اقدامات اروپا را نقض قوانین بین‌الملل خواند
کد خبر: 268509
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۶:۰۱:۱۷

اعتمادآنلاین| «خورخه آریزا»، وزیر امور خارجه ونزوئلا اقدامات اتحادیه اروپا علیه کشورش را غیرقانونی و نقض قوانین بین‌الملل خواند.

او در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که این اقدامات اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا اجرای اوامر واشنگتن است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در مورد اقدامات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشورش در هفته‌های گذشته نیز گفت: «ترامپ به دنبال هدایت مخالفان ونزوئلا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین است».

آریزا با این حال از ابتکار عمل اوروگوئه و مکزیک در دعوت از دولت ونزوئلا و مخالفان به گفت‌وگوی داخلی استقبال کرد و گفت که این ابتکار عمل بسیار مهم است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در مورد اقدامات خصمانه آمریکا علیه کشورش گفت که ترامپ و مخالفان تلاش دارند در ونزوئلا کودتای نظامی اجرا کنند و از این طریق، جنگ داخلی در این کشور به راه بیندازند.

خورخه آریزا بار دیگر بر موضع دولت این کشور در گفت‌وگو با مخالفان تأکید کرد و گفت که کاراکاس آماده است با «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا دور میز گفت‌وگو بنشیند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین اعلام کرد که دولت این کشور از هرگونه ابتکار عملی که منجر به حل بحران پیش‌آمده از طریق گفت‌وگو شود، استقبال می‌کند.

او با بیان اینکه قانون اساسی ونزوئلا اجازه ایجاد پایگاه‌های نظامی در خاک این کشور را به کسی نمی‌دهد، مواضع کشورهای حامی دولت ونزوئلا از جمله روسیه و چین را احترام به قانون اساسی این کشور دانست.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها