رییس‌جمهوری در نشست سفرا و روسای نمایندگی های خارجی:

ملت ایران قربانی انواع توطئه‌های دشمن بوده اما بر مشکلات فائق آمده است

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه ملت ایران در 40 سال گذشته با وجود فراز و نشیب‌ها راه درست و صحیح را انتخاب کرده‌اند، گفت: ملت ایران قربانی انواع توطئه‌های دشمنان بوده اما همواره بر مشکلات فائق آمده است.

ملت ایران قربانی انواع توطئه‌های دشمن بوده اما بر مشکلات فائق آمده است
کد خبر: 268510
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۶:۰۷:۰۲

اعتمادآنلاین| حسن روحانی عصر چهارشنبه در نشست سفرا و روسای نمایندگی های خارجی، گفت: ملت ایران راه درست خود را به جهانیان نشان داده است.


رییس جمهوری ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب در برابر انواع توطئه ها که عمدتا توسط آمریکا و صهیونیست‌ها طراحی می‌شد، ملت ما همواره پیروز میدان بوده اند.


روحانی با اشاره به توطئه های آمریکا علیه ایران، گفت: اولین توطئه علیه ما در ماه های اولیه انقلاب برای تجزیه ایران بود که ناموفق بودند، کودتا، جنگ تحمیلی از جمله توطئه هایی بود که که باز هم ملت ما در آن پیروز شدند.


وی چهارمین توطئه بزرگ را تحریم ظالمانه علیه ملت ایران اعلام کرد و یادآور شد: آمریکایی ها به خاطر از دست دادن یک متعهد بزرگ خود در این منطقه و پایگاه خود علیه ابر قدرت شرق تمام امکانات خود را در این چهل سال به کار گرفتند و در تمام این صحنه ها ناموفق بودند.


رییس جمهوری تاکید کرد: دلیل شکست های آمریکا این بود که محاسبه آنها نسبت به ملت ایران چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن محاسبه ناصحیح و نادرستی بود.


روحانی با بیان این که آنها قبل از پیروزی انقلاب فکر می‌کردند با حمایت رژیم شاه موفق می شوند ملت ایران را به شکست بکشانند، اضافه کرد: آمریکایی ها در روزهای پایانی نهضت اسلامی در فکر کودتا در ایران بودند که ارتش ایران زیر بار توطئه‌های آنان نرفت و بعد هم فکر می‌کردند با جنگ تحمیلی و با کمک ارتجاع منطقه و سلاح های کشورهای مختلف می توانند بر ملت ایران پیروز شوند.

وی با تاکید بر این که آمریکایی ها در همه این مقاطع دچار اشتباه شدند، ادامه داد: مردم ایران در طول این چهل سال در همه فراز و نشیب ها، انتخاب راه صحیح و درست خود را به جهانیان نشان دادند.


رییس جمهوری یادآور شد: ما قربانی تروریسم، سلاح شیمیایی و انواع توطئه ها علیه ملت ایران هستیم اما در همه مراحل مردم ما خود با تکیه بر توانمندی داخلی خود توانستند بر مشکلات فائق بیایند.

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها