کد خبر: 268544
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۸:۴۰:۴۹
| |

سازمان ملل:

داعش هنوز شبکه‌ای پنهانی در عراق دارد

بر اساس گزارش جدید سازمان ملل، داعش همچنان تهدیدی برای جامعه‌ بین‌المللی است.

داعش هنوز شبکه‌ای پنهانی در عراق دارد
کد خبر: 268544
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۸:۴۰:۴۹

اعتمادآنلاین| سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: با وجود شکست‌های نظامی داعش در عراق و سوریه، این گروه هنوز تهدیدی علیه جامعه بین‌المللی است.

طبق این گزارش که توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به نگارش درآمده است، داعش هنوز شبکه‌ای پنهانی در عراق دارد و اولویت خود را بر عملیات محلی و داخلی گذاشته است. این گروه به دنبال ایجاد مأمن در سطح استانی است.

بر اساس این گزارش با وجود انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر مرگ ابوبکر البغدادی، وی هنوز کنترل این گروه تروریستی را بر عهده دارد.

به نوشته این گزارش، برخی از نیروهای داعش در حال ترک سوریه برای رفتن به عراق هستند. انتظار می‌رود که حضور نیروهای داعش در سوریه در قالب یک شبکه پنهانی باشد.

در همین راستا بر اساس یک سند به دست آمده از یکی از اعضای داعش در حال حاضر اهداف این گروه برای دوران پس از خلافت: ایجاد ثبات و فعالیت‌های بازسازی است. در همین راستا برای بازسازی زیر ساخت‌ها و اقداماتی برای تأمین مالی انجام می‌گیرد.

انتظار می‌رود این گروه در عراق و سوریه به عنوان دو پایگاه اصلی خود در قالب یک شبکه پنهانی حضور داشته باشند.

این گزارش در ادامه آورده است: داعش حدود 14 هزار تا 18 هزار شبه‌نظامی در عراق و سوریه تحت کنترل دارد. در عراق به تنهایی سه هزار نیروی فعال داعش حضور دارد و پیش‌بینی می‌شود که حدود 50 میلیون تا 300 میلیون بودجه در دست داشته باشد.

همچنین در این گزارش نسبت به زنانی که رادیکالی شده و تحت فرمان داعش زندگی می‌کنند، به عنوان «یک تهدید جدی» هشدار داده شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها