کد خبر: 268594
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۰۹:۰۶:۰۰
| |

امیر حسین‌آبادی، وکیل دادگستری:

دستورالعمل «نظارت و پیگیری حقوق عامه» تأکیدی بر موکدات قانونگذار است

یک وکیل دادگستری گفت: همانطور که در قانون اساسی و قوانین عادی بر حفظ حقوق عامه تاکید و تصریح شده است؛ رئیس قوه قضائیه هم در دستور العمل «نظارت و پیگیری حقوق عامه» به قضات یادآوری کرده که به این موضوع توجه کنند.

دستورالعمل «نظارت و پیگیری حقوق عامه» تأکیدی بر موکدات قانونگذار است
کد خبر: 268594
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۰۹:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر حسین‌آبادی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه هم در دستور العمل «نظارت و پیگیری حقوق عامه» به قضات یادآوری کرده که به این موضوع توجه کنند، گفت: قسمتی از اینگونه دستورالعمل‌ها در قانون اساسی و نیز در قوانین عادی وجود دارد و اگر این دستورالعمل هم ابلاغ نمی‌شد ما خلائی در زمینه نظارت و پیگیری حقوق عامه نداشتیم ولی برای اینکه مقامات قضائی به ویژه دادستان‌ها و دادستان کل کشور بخواهند در این زمینه نظارت داشته باشند؛ مجدداً رئیس قوه قضائیه آن را یادآوری کرده و مورد تاکید قرار داده است.

وی افزود: مطلب خاصی که مخالف قوانین باشد، در دستورالعمل اخیر ندیدم و اگر موردی بود که خلاف قانون اساسی یا قوانین عادی باشد، قضات طبق اصل 170 قانون اساسی مکلف‌اند که آن قسمت را اجرا نکنند. دستور العمل «نظارت و پیگیری حقوق عامه» تأکیدی بر موکدات قانونگذار است و همانطور که در قانون اساسی و قوانین عادی بر حفظ حقوق عامه تاکید و تصریح شده است؛ رئیس قوه قضائیه هم در این دستور العمل به قضات یادآوری کرده که به این موضوع توجه کنند.

حسین آبادی در پایان گفت: همانطور که در مسائل اسلامی و قرآن و احادیث ما راجع به تذکر و یادآوری سفارش زیاد داریم؛ این دستور العمل هم یادآوری برای قضات است تا حفظ حقوق عامه و پیگیری آن را مدنظر داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها