سردار عباس سدهی، رییس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیروهای مسلح:

ایران در صنایع دفاعی به خودکفایی رسیده‌ است/ قبل از انقلاب ما صنعت موشکی نداشتیم

رییس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: ایران قدرت اول موشکی منطقه است و بیش از چهل نوع موشک در کلاس های مختلف تولید می‌کند. قبل انقلاب ما صنعت موشکی نداشتیم. ما در ساخت صنایع دفاعی به خودکفایی رسیده ایم.

ایران در صنایع دفاعی به خودکفایی رسیده‌ است/ قبل از انقلاب ما صنعت موشکی نداشتیم
کد خبر: 268601
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۰۹:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار عباس سدهی صبح امروز در مراسم رونمایی از کتب تبیین اندیشه‌های دفاعی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی موجب تجدید تفکر دینی در سراسر دنیا شد، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی دین به عنوان موتور محرک جوامع شناخته نمی شد. نه در غرب و لیبرالیسم و نه در شرق و بلوک کمونیسم این تفکر وجود نداشت. انقلاب اسلامی دین را احیا کرد و هم اسلام احیا شد و هم مسیحیت و حتی یهود و همه فهمیدند دین در جامعه کارکرد داشته و موتور محرکی برای جامعه است. این کارکرد بزرگ تمدنی انقلاب اسلامی است.

سردار سدهی در ادامه با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی، اندیشه دینی موجب شد نظام اسلامی ولایی و مردم سالاری دینی شکل بگیرد، افزود: با این نگاه جمهوری اسلامی به چنان اقتدار و امنیتی دست یافت که مقامات رژیم آمریکا در صحبت های خود همیشه ایران را مطرح می کنند. این نشان‌دهنده جایگاه جمهوری اسلامی ایران است. این پیشرفت و عزت و وزن بالای فرهنگی و سیاسی مرهون راهبری نظام توسط ولی فقیه است.

رییس دفتر ارتباط مردمی ستاد کل نیروهای مسلح، تصریح کرد: یکی از وظایف ما در نیروهای مسلح تبیین اندیشه های ولی فقیه در حوزه دفاعی است؛ زیرا حاصل اندیشه های دفاعی ولی فقیه دستاوردهای بزرگ دفاعی است. ایران در رتبه بیست سوم جهان در ساخت تجهیزات نظامی قرار دارد. این در حالی است که سخت ترین تحریم ها بر کشورمان تحمیل شده است. ایران قدرت اول موشکی منطقه است و بیش از چهل نوع موشک در کلاس های مختلف تولید می‌کند. قبل انقلاب ما صنعت موشکی نداشتیم. جمهوری اسلامی ایران موشک نقطه زن با برد دو هزار کیلومتر آزمایش کرده است. ما در ساخت صنایع دفاعی به خودکفایی رسیده ایم.

وی خاطرنشان کرد: طراحی انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی، طراحی و ساخت انواع جنگنده ها و بالگردها، توپ های مدرن، سامانه های پدافندی، توسعه صنایع مخابراتی، ساخت و پرتاب چندین ماهواره، پیشرفت در حوزه لیزری، ساخت انواع سلاح ها با فناوری روز جهان، ساخت انواع پهپاد، حضور در جبهه های مقاومت و شکست دشمن از جمله دستاوردهای حوزه دفاعی کشور است. خوشبختانه در تبیین اندیشه های دفاعی ولی فقیه اقدامات خوبی انجام شده است و برای نخستین بار جلد اول کتاب اندیشه های دفاعی ولی فقیه در ارتش تهیه شده که کار ارزشمندی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها