کد خبر: 268628
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۰:۱۰:۵۷
| |

با اشاره به بحران ونزوئلا انجام شد؛

هشدار سازمان ملل درباره سیاسی سازی کمک های بشردوستانه

استفان دوژاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: اقدام بشردوستانه باید مستقل از اهداف سیاسی، نظامی و غیره باشد.وقتی بن بست کنونی را می بینیم مشخص می شود که مذاکرات سیاسی جدی بین طرف های درگیر برای یافتن راه حل صلح پایدار برای مردم ونزوئلا ضروری است.

هشدار سازمان ملل درباره سیاسی سازی کمک های بشردوستانه
کد خبر: 268628
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۰:۱۰:۵۷

اعتمادآنلاین| سازمان ملل پس از اتهام زنی آمریکا علیه رئیس جمهوری ونزوئلا مبنی بر جلوگیری از ورود کمک های بین المللی به این کشور، درباره سیاسی سازی کمک های بشردوستانه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، استفان دوژاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: اقدام بشردوستانه باید مستقل از اهداف سیاسی، نظامی و غیره باشد.


وی افزود: وقتی بن بست کنونی را می بینیم مشخص می شود که مذاکرات سیاسی جدی بین طرف های درگیر برای یافتن راه حل صلح پایدار برای مردم ونزوئلا ضروری است.


چهارشنبه شب مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با انتشار تصویری مدعی شد که ارتش ونزوئلا با مسدود کردن جاده ها از ورود کمک های بشردوستانه به این کشور جلوگیری می کند.


در این تصویر چند جاده دیده می شود که با مانع فلزی، کامیون و کانتینر بسته شده و هیچ خودرویی در آن رفت و آمد نمی کند.


پمپئو در توضیح نوشت: مردم ونزوئلا به شدت به کمک های انساندوستانه نیاز دارند. آمریکا و دیگر کشورها تلاش دارند کمک کنند، اما ارتش ونزوئلا به دستور مادورو با کامیون و کانتینر جلوی کمک ها را بسته است.


وزیر خارجه آمریکا سپس با لحنی آمرانه افزود: رژیم مادورو باید بگذارد این کمک ها به مردم گرسنه (ونزوئلا) برسد.
دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا وجود بحران انسانی در این کشور را رد کرده و مشکلات اقتصادی این کشور را ناشی از تحریم های آمریکا می داند.


مادورو روز دوشنبه با بیان اینکه «مردم ونزوئلا گدا نیستند» اعلام کرد اجازه نمی دهد کشورش مورد تمسخر واقع شود.
این در حالی است که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا که خود را رئیس دولت موقت نامیده، در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواستار کمک برای حل بحران این کشور شد.


ونزوئلا با بحران اقتصادی شدیدی روبرو است که تنش های سیاسی هفته های اخیر بر شدت آن افزوده است. تاکنون حدود 3 میلیون نفر از ونزوئلایی ها به دلیل بحران اقتصادی کشورشان را ترک کرده اند.


گوایدو سوم بهمن ماه ضمن رد دوره دوم ریاست جمهوری مادورو خود را رئیس جمهوری این کشور خواند و آمریکا بلافاصله حمایت خود را از او اعلام کرد.


برخی کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا و نیز برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان به تبعیت از واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و بیطرف در ونزوئلا شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها