محمود صادقی، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در مجلس:

سازوکار مالی اروپا بیانگر موفقیت دیپلماسی ایران است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: سازوکار حمایت از تبادلات بانکی ایران و اروپا نشان می‌دهد که دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در بر هم زدن اجماع جهانی علیه کشور و ایجاد شکاف میان اتحادیه اروپا و آمریکا، موفق عمل کرده است.

سازوکار مالی اروپا بیانگر موفقیت دیپلماسی ایران است
کد خبر: 268635
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۰:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود صادقی نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی با بیا اینکه سازوکار مالی اروپا بیانگر موفقیت دیپلماسی ایران است، گفت: سازوکار حمایت از تبادلات تجاری (اینستکس) در ادامه روندی است که برجام در موضوع برهم زدن اجماع جهانی ایجاد کرد؛ سازوکار ویژه مالی، افتراق و شکاف میان آمریکا اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد.

وی افزود: این سازوکار می‌تواند الگویی برای استقلال نهادهای اروپایی از آمریکا باشد و از این لحاظ باید آن را به فال نیک گرفت. البته باید ببینیم که این سازوکار در مرحله عملیاتی چگونه پیش می‌رود، زیرا در مرحله اولیه به کالاهای اساسی، دارو و موارد مشابه، محدود است و باید دامنه آن گسترش یابد تا بتواند از نظر اقتصادی موثرتر باشد.


عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازوکار ویژه مالی سه کشور اروپایی نشان داد که دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در برجام توانسته است در بر هم زدن اجماع جهانی موفق باشد و در برابر فشارهایی که آمریکا بر اروپا خواهد داشت، موفق خواهد بود. این میزان از پایبندی اروپایی‌ها و تلاش آنها برای برقراری تبادلات تجاری غیر دلاری با ایران، بیانگر این است که دولت و دیپلماسی کشورمان در بر هم زدن اجماع جهانی و پیوند سنتی آمریکا با اروپا موفق عمل کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها