کد خبر: 268648
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۰:۴۷:۰۰
| |

معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور:

فارغ التحصیلان زن بیکار 2 برابر بیشتر از مردان است/ تعداد زنان در مجلس خیلی کم است؛باید حضور زنان را فعال‌تر کنیم

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: این انقلاب تنها برای ایران نیست و به همه بانوان جهان اسلام تعلق دارد به گونه‌ای که صفحه تازه‌ای را از خودباوری، نشاط و به ویژه کرامت انسانی به روی همگان باز کرد.

فارغ التحصیلان زن بیکار 2 برابر بیشتر از مردان است/ تعداد زنان در مجلس خیلی کم است؛باید حضور زنان را فعال‌تر کنیم
کد خبر: 268648
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۰:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر ارمغان انقلاب اسلامی برای بانوان جهان اسلام از مهم‌ترین تحولات 40 سال اخیر در حوزه زنان سخن گفت.


معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ضمن تبریک جشن 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره‌ای گذرا به دستاوردهای کشورمان در حوزه بانوان گفت: این انقلاب تنها برای ایران نیست و به همه بانوان جهان اسلام تعلق دارد به گونه‌ای که صفحه تازه‌ای را از خودباوری، نشاط و به ویژه کرامت انسانی به روی همگان باز کرد.

وی ادامه داد: در سال 57 تنها 25 درصد از کل زنان ایرانی با سواد بودند و تنها کمتر از 5 درصدشان تحصلات دانشگاهی داشتند و میزان فرار از تحصیل دختران به علت‌های مختلف بالای 37 درصد بود در حالی که بعد از انقلاب اسلامی و تاکیدات امام خمینی(ره) نسبت توسعه سواد آموزی میان همگان و به ویژه بانوان به طرز چشمگیری افزایش یافت.

ابتکار افزود: با گذشتن از انواع پستی و بلندی‌ها، هم اکنون بیش از 89 درصد بانوان ایرانی باسواد هستند، فرار از تحصیل دختران به زیر 3 درصد رسیده و حتی بیش از 27 درصد زنان تحصیلات دانشگاهی دارند به طوری که در بسیاری از رشته دانشگاهی مختلف، تعداد دختران دانشجو از پسرها هم بیشتر شده است.

معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور در ادامه با تاکید بر تحول اساسی حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب خاطرنشان کرد: امید به زندگی زنان ایرانی از 55 به بیش از 76 سالگی رسیده است علاوه بر آن بر خلاف آخرین وضعیت بهداشت در سال 57 هم اکنون با کاهش چشمگیر مرگ و میر مادران روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هم اکنون تمام مناطق محروم چه به صورت ادواری و چه مداوم، به پزشکان متخصص و امکانات درمانی دسترسی دارند و تقریبا در همه جا خدمات بهداشتی با سهولت در اختیار مردم قرار گرفته، شاید عده‌ای بگویند در 40 سال همه امکانات فراهم می‌شود.

وی با اشاره به حضور فعال بانوان در رشته‌های ورزشی مختلف ادامه داد: هم اکنون در تمام فدراسیون‌های ورزشی، بانوان قائم مقام هستند، حضور زنان و دختران در رشته‌های ورزشی به حدی پیشرفت کرده که یک سوم تیم‌های بزرگ ورزشی اعزامی به مسابقاتی بین المللی آسیایی را بانوان و دختران این سرزمین تشکیل می‌دهند و یک سوم مدال‌های مسابقات آسیایی هم اکنون در اختیار بانوان ایران است.

ابتکار با بیان اینکه بخشی از دستاوردهای اخیر حوزه بانوان مرهون انقلاب اسلامی و بخشی دیگر حاصل تلاش، صبر، استقامت و حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف است، یاد آور شد: همیشه زنان در اتفاقات و صحنه‌های سیاسی حضور داشتند، اما همچنان این حضور در صحن مجلس خیلی کم است بنابراین هنوز هم جای کار داریم و ما نمی‌گوییم همه چیز کامل است، اما باید در برخی مسائل تلاش‌های خود برای حضور بیش از پیش بانوان به کار بگیریم و فعال‌تر کنیم.

ابتکار در پایان خاطرنشان کرد: در عرصه اشتغال نیز تعداد فارغ التحصیلان زن بیکار 2 برابر بیشتر از مردان است پس جای کار وجود دارد اما با در نظر گیری تمام اتفاقات، جشن پیروزی انقلاب را به طور ویژه به بانوان این سرزمین تبریک می‌گویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها