وزیر بهداشت:

ایران؛ سرآمد کشورهای منطقه از لحاظ کاهش مرگ و میر

وزیر بهداشت گفت: امروز از نظر زیرساخت‌های موردنیاز برای نظام سلامت، کاهش آمار مرگ و میر و تهدیدات نظام سلامت جز بهترین کشورها در منطقه هستیم.

ایران؛ سرآمد کشورهای منطقه از لحاظ کاهش مرگ و میر
کد خبر: 268655
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۱:۰۰:۳۴

اعتمادآنلاین| ‌ وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از نمایشگاه شکوه چهل ساله در قم، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در عرصه بهداشت و سلامت بیشترین دستاوردها را نسبت به سایر نهادها داشتیم؛ هر هزار تولد زنده حدود 130 نوزاد به یک ماهگی و 120 نفر به یک سالگی نمی‌رسیدند و از هر 100 هزار زایمان حدود 250 تا به علت عوارض بارداری و زایمان تلف می‌شدند.

وی افزود: حدود 14 هزار و 700 پزشک داخلی و خارجی و 8 د انشکده پزشکی داشتیم اما امروزه همه مرگ و میرها در زمینه زایمان و تولد به لطف تلاش مسئولان در 40 سال انقلاب به کمتر از 0.1 و زیرساخت‌ها به بیش از 10 برابر رسیده‌است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: امروز در منطقه از نظر زیرساخت‌های موردنیاز برای نظام سلامت، کاهش آمار مرگ و میر و تهدیدات نظام سلامت جز بهترین کشورها هستیم.

وی روند کلی نمایشگاه 40 ساله انقلاب اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در 40 سالگی انقلاب شور و نشاط و فعالیت‌های رو به رشد را در مردم مشاهده می‌کنیم و 40 سالگی انقلاب را به کوری چشم کسانی که فکر می‌کردند این سفره جمع می‌شود جشن می‌گیریم و هرسال انقلاب را شکوفاتر مشاهده خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها