حمید روحانی، رییس بنیاد تاریخ پژوهی:

دشمن می‌خواهد ما را به اسلام ارتجاعی پهلوی برگرداند

رییس بنیاد تاریخ پژوهی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ما را به اسلام ارتجاعی عصر پهلوی برگرداند، گفت: امروز تنها انقلاب مورد هجمه قرار نگرفته بلکه اساس اسلام مورد هدف دشمن است.

دشمن می‌خواهد ما را به اسلام ارتجاعی پهلوی برگرداند
کد خبر: 268734
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۴:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام حمید روحانی رییس بنیاد تاریخ پژوهی در آیین رونمایی از کتب بیانات دفاعی فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) در ارتش، ضمن گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: نهضت امام (ره) مبتنی بر اندیشه فرهنگی و روشنگری بود. امام (ره) سعی کرد با سخنرانی‌ها و اعلامیه‌ها مردم را رشد دهند و آگاه کنند، کسی نمی‌توانست باور کند ملتی بدون داشتن سلاح رژیم نظامی شاه را سرنگون کند اما امام (ره) با تاسی از راه پیامبران این ناممکن را ممکن ساخت.

حجت‌الاسلام روحانی به خاطره‌ای از امام (ره) در سال 1342 اشاره و تصریح کرد: سال 1342 وقتی از فیضیه به سمت منزل بر می‌گشتم برای اقامه نماز جماعت به منزل امام (ره) رفتم و ایشان پس از نماز فرمودند: اگر بتوانیم ملت مسلمان را به وظایف اسلامی خود آشنا کنیم، رژیم پهلوی و ساواک از این کشور خواهند رفت. پس از این سخن امام (ره) من از خود مدام این سوال را می‌پرسیدم که یک ملت آگاه در برابر ارتش تا دندان مسلح شاه چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ که بالاخره در نجف این سوال را از امام (ره) پرسیدم و ایشان پاسخ دادند: ارتش با ماست.

وی خاطرنشان کرد: روزی که نهضت امام خمینی (ره) به اوج خود رسید دیدیم که بدنه ارتش از قدرتمندان وابسته به رژیم شاه جدا شد و آن روز بود که فهمدیدم منظور امام (ره) در سال 1342 چه بود، چرا که ایشان اطمینان داشتند بدنه ارتش با انقلابون است.امام از نظر جامعه ‌شناسی بی نظیر بود، گفت: امام جامعه را بسیار خوب می‌شناخت و آگاهی روشنی از شرایط داشت. این درحالی بود که گروهک‌های وابسته به غرب و شرق اندیشه انحلال ارتش را در سر می‌پروراندند اما همه دیدند که ارتش در مقاطع مختلف چه افتخاراتی آفرید.

وی با بیان اینکه مساله فرهنگ در پیشبرد اهداف یک ملت نقش مهمی دارد، اذعان کرد: دشمن می‌خواهد ما را به اسلام ارتجاعی عصر پهلوی برگرداند؛ امروز تنها انقلاب مورد هجمه قرار نگرفته بلکه اساس اسلام مورد هدف دشمن است.دشمن می داند تا زمانی که ملت در صحنه هستند به انقلاب آسیبی نخواهد رسید. خون شهدا و انفاس قدسی امام (ره) پشتیبان انقلاب است و دشمنان خواهند دید که ملت سلحشور ایران در یوم الله 22 بهمن امسال نیز حماسه می‌آفریند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها