معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی:

خراسان‌شمالی ویترین گیاهان دارویی است

محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: استان خراسان‌شمالی با توجه به غنا و تنوع گیاهی، به عنوان ویترین گیاهان دارویی شناخته می‌شود.

خراسان‌شمالی ویترین گیاهان دارویی است
کد خبر: 268821
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۲۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی طهماسبی پنجشنبه در حاشیه دیدار از مجتمع گلخانه ای امام رضا در شهرستان مانه و سملقان گفت: در بازدیدهای دوروزه ای که از شهرستان های این استان داشتم دریافتم کارهای موثری انجام شده و یک زنجیره در این بخش در حال ایجاد است.


وی با بیان اینکه تسهیلات لازم برای کاشت و تولید گیاهان دارویی پرداخت می شود، افزود: از ویژگی‌های عمده گیاهان دارویی آن است که کم آب طلب بوده و در قطعات بزرگ و کوچک زمین قابلیت تولید دارند.


معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، وجود 45 هزار هکتار باغ در خراسان شمالی را از ظرفیت های این استان دانست و افزود: با توجه به اقلیم و تنوعی که در این استان وجود دارد می توان آینده خوبی را برای آن متصور شد.


طهماسبی استفاده از گونه های جدید را باعث افزایش تولید محصول گردو عنوان کرد و افزود: در زمینه بهبود تولید محصولات آلبالو، گیلاس، گلابی و ارقامی از انگور در این استان کارهای مثبتی در حال انجام است.


وی همچنین به تغییر کاربری کارخانه سیمان سمنگان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با زنجیره خوبی که آستان قدس با همکاری بنیاد تعاون سپاه طراحی کرده، در بخش تولیدات و فرآوری گیاهان دارویی در این بخش توفیق بیشتری یافته و صادرات خوبی در این زمینه داشته باشیم.


شهرستان مانه و سملقان با 85 هزار هکتار کشتزار و چهار هزار هکتار باغ، به عنوان قطب کشاورزی استان خراسان شمالی محسوب می شود.


مجتمع گلخانه ای امام رضا (ع) در بخش مانه در گستره 115 هکتار و در سه مرحله در حال آماده سازی است که مرحله یک آن به سرمایه گذار تحویل شده است.


این مجتمع در 60 قطعه ایجاد می شود که 24 قطعه آن آماده شده و به عنوان بزرگترین مجتمع گلخانه ای استان خراسان شمالی در هر هکتار برای 10 نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها