گاردین نوشت؛

کودتا در داخل تشکیلات داعش و سوءقصد به جان ابوبکر بغدادی

روزنامه گاردین انگلیس نوشت، ابوبکر بغدادی در ماه گذشته میلادی از تلاش برای کودتای داخلی که از سوی شبه نظامیان خارجی این گروه در سوریه ترتیب داده شده بود،‌ نجات یافته است.

کودتا در داخل تشکیلات داعش و سوءقصد به جان ابوبکر بغدادی
کد خبر: 268837
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۹ ۰۸:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع در سازمان اطلاعات کشورهای غربی احتمال می‌دهند، تلاش کودتا علیه ابوبکر بغدادی در داخل تشکیلات داعش در دهم ژانویه در شهرکی در نزدیکی منطقه هجین در استان دیرالزور در شرق سوریه رخ داده است.

شبه‌نظامیان خارجی داعش به طور عمد به محافظان شخصی رئیس تشیکلات خونخوار داعش شلیک کردند اما بغدادی از این خطر جان سالم به در برد و به منطقه‌ای همجوار در منطقه بادیه سوریه فراری داده شد. گویا دو تن در این درگیری و تبادل آتش کشته شدند.

به گفته یک منبع اطلاعاتی، یکی از کشته‌شده‌ها از افراد بسیار نزدیک به سرکرده داعش است.

در پی این رخداد داعش برای هر کسی که فردی ملقب به ابی معاذ الجزایری را بکشد، جایزه تعیین کرده است. گفته می‌شود او یکی از 500 تررویست در صفوف داعش در منطقه است.

داعش الجزائری را به دست داشتن در توطئه ترور بغدادی متهم نکرده اما این گروه تروریستی - تکفیری برای تسویه حساب با برخی از اعضایش پاداش در نظر می‌گیرد و به نوشته گاردین، دلیل تعیین جایزه برای سر الجزائری نقش او در توطئه سوءقصد به جان بغدادی بوده است.

مقامات غربی و عراقی شدیداً احتمال می‌دهند، بغدادی که نمی‌خواهد حظور رسانه‌ای داشته باشد اخیراً مدتی را در آخرین مناطق باقی مانده داعش سپری کرده است.

این در حالی است که برآوردهای ضد و نقیضی از سوی آمریکا درباره داعش وجود دارند چراکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شکست نهایی داعش را اعلام کرده اما مایک پامپئو، وزیر خارجه‌اش می‌گوید، داعش همچنان به رغم شکست‌هایی که خورده یک تهدید است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها