کد خبر: 268885
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۹ ۱۱:۲۱:۰۰
| |

ایران از منظر رسانه‌های عربی؛

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟

روزنامه‌های عربی امروز جمعه 8 فوریه 2019 (19 بهمن 1397) به چه اخبار و مطالبی در مورد ایران پرداخته و از چه منظر و نگاهی به تحلیل این مسایل پرداختند؟

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟
کد خبر: 268885
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۹ ۱۱:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه‌های عربی امروز جمعه 8 فوریه 2019 (19 بهمن 1397) به چه اخبار و مطالبی در مورد ایران پرداخته و از چه منظر و نگاهی به تحلیل این مسایل پرداختند این مسایل را در مطلب زیر بخوانید:

روزنامه های الرای کویت در گزارشی به کارخانه زیر زمینی تولید موشک های بالستیک پرداخت وبه نقل از سردار جعفری نوشت : اروپایی ها از محدود وممنوع کردن توانمندی های دفاعی ما سخن می گویند اما ما با افتخار توانمندی خود بدون واهمه از هیچ طرفی گسترش داده ایم.
این روزنامه همچنین در گزارشی به نقل از رسانه های صهیونیستی مدعی شد ایران محور فعالیت های خود در سوریه را از فرودگاه بین المللی دمشق به منطقه ای دیگر منتقل کرده است.

این در حالی است که روزنامه السیاسه کویت از مخالفت آمریکا با تمدید معافیت های اعمال شده برای چند کشور جهان برای مستثنی شدن از تحریم های ایرانی خبر داد وبه نقل از برایان هوک فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران که به ژاپن سفر کرده است ادعا کرد واشنگتن قصدی برای تمدید معافیت برخی از کشورها از شمول پایبندی به تحریم های ایران که در مه آینده به پایان می رسد ندارد.

این روزنامه همچنین ادعا کرد سید حسن نصر الله دبیر کل حزب اله لبنان در سخنرانی اخیر خود اقدام به تبلیغ سلاح و داروی ایرانی کرده است.
این در حالی است که روزنامه عربستانی الحیات ، خبر داد خانواده نزار زکا تبعه لبنان که در ایران محکوم وزندانی است از سید حسن نصرالله درخواست کردند برای آزادی فرزندشان وساطت کند.

الحیات همچنین خبر داد ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روزهای یکشنبه ودوشنبه به بیروت سفر می کند.

در این حال روزنامه عکاظ دیگر روزنامه سعودی با نادیده گرفتن پیشرفت های گسترده صورت گرفته در صنایع وپتروشیمی و وبومی سازی این صنعت در کشور ، ادعا کرد بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب صنعت نفت ایران آینده مبهمی پیدا کرده است این روزنامه عربستانی در خبر خود هیچ دلیلی را برای این امر ارائه نکرد اما خاطر نشان کرد احتمال تمدید مستثنی شدن کشورهای وارد کننده نفت از ایران هم وجود دارد.

روزنامه الشرق الاوسط ادعا کرد دومین تلاش ایران هم طی چند هفته گذشته برای قرار دادن یک ماهواره در مدار زمین به شکست انجامیده است.

این روزنامه وابسته به عربستان در حالی خبر شکست را در روزنامه منتشر می کند که در پایگاه اطلاع رسانی خود همچنان خبر پرتاب موفقیت آمیز موشک ماهواره بر سفیر وقرار دادن موفق ماهواره دوستی در مدار زمین موجود است.

روزنامه الخلیج امارات هم در خبری اعلام کرد ظریف مجددا مسئله خروج کشورش از توافق هسته ای را پیش کشید وتاکید کرد اروپایی ها تعهدات وسیعی نسبت به کشورش دارند که باید به آن وفا کنند.

روزنامه القدس العربی هم ادعای رسانه صهیونیستی در رابطه با انتقال فعالیت های ایران از فرودگاه دمشق به حمص را به شکل سئوالی مطرح می کند.

در حالیکه روزنامه العرب چاپ لندن از زاویه دیگری همین گزارش را منتشر کرده است.

روزنامه الکترونیکی الرای الیوم ، گزارشی در رابطه با کارخانه زیر زمینی ساخت موشک های بالستیک منتشر کرده واز اعلام آمادگی ظریف برای وساطت بین آنکارا ودمشق در صورت آمادگی دو طرف سخن گفت.

"کمال خلف" روزنامه نگار فلسطینی هم در این روزنامه به ادعاهای مربوط به تلاش ایران در نشر تشیع نوشت وتجربه شخصی خود را در حضور چند ساله در ایران بازگو کرد و به خوانندگان گفت مردم ایران مردمی دیندارند اما در عین حال ملتی متمدن هستند که به فرهنگ ، تمدن علوم انسانی ، ورزش ، تجارت وسرگمی هم علاقمند می باشند و آنگونه که سعی می شود نشان داده شود صرفا به دنبال مذهب یا تلاش مستمر برای متقاعد کردن بقیه به پیروی از معتقداتشان نیستند.

این روزنامه همچنین خبر داد ، دولت مصر به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس خبر داده است که حق عبور از خاک وحریم هوایی اش برای سفر به ایران را نداشته وبه ویژه اجازه ندارد در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کند.

الرای الیوم به نقل از فایننشال تایمز هم نوشت : ایالات متحده برای سامان دادن به ائتلافی ضد ایرانی به لهستان می رود وبا وجود آنکه مردم آمریکا چنین امری را قبول ندارد اما ترامپ قصد دارد با راه اندازی این کنفرانس ضد ایرانی این تلقی را ایجاد کند که همه جهان از رفتار افراطی‌اش در قبال تهران پیروی می کند.

روزنامه الیوم السابع مصر هم خبر داد ، اصلاحات ساختاری که رهبر ایران دستور انجام آن را داده در بر گیرنده اصلاحاتی در بودجه وپایان دادن به اختلافات داخلی در کشور است.

این روزنامه در پایگاه اطلاع رسانی خود نیز فیلمی از اولین نماز جمعه برگزار شده در تهران را منتشر می کند که در آن یک خاخام یهودی وسفیر آمریکا در تهران هم در صف اول آن دیده می شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها