رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مطرح کرد:

کاهش آمار پشت کنکوری‌ها در مقطع دکتری/ موضوع حذف کنکور از حالت صرف علمی خارج شده است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش تعداد داوطلبان پشت کنکوری در مقطع دکتری خبر داد و گفت: این کاهش به لحاظ افزایش ظرفیت‌ها در این مقطع بوده است.

کاهش آمار پشت کنکوری‌ها در مقطع دکتری/ موضوع حذف کنکور از حالت صرف علمی خارج شده است
کد خبر: 269009
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۰ ۱۰:۵۵:۵۴

اعتمادآنلاین| ابراهیم خدایی (رئیس سازمان سنجش آموزش کشور) درباره آمار داوطلبان دکتری گفت: ظرفیت‌های ورودی دکتری طی چند سال اخیر افزایش پیدا کرده است. برای ادامه تحصیل دانشجویان در مقطع دکتری هیچ مشکلی نداریم به شرط اینکه داوطلب به خوبی درس بخواند و تلاش خود را بکند.

وی تاکید کرد: البته اینطور نیست که درب دانشگاه را باز کنیم و همه برای phd وارد دانشگاه شوند، ضمن اینکه این همه دانشجوی دکتری هم نیاز نداریم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص کاهش تعداد داوطلبان مقطع دکتری گفت: کاهش داوطلبان پشت کنکور را داشته‌ایم آن هم به این دلیل که طی دو سه سال گذشته ظرفیت دکتری افزایش پیدا کرده است.

خدایی در خصوص تعاملات سازمان سنجش آموزش کشور با آموزش و پرورش در راستای حذف کنکور گفت: با وزارت آموزش و پرورش در بحث حذف کنکور اختلافی نداریم. شورای سنجش و پذیرش دانشجو طبق قانون موضوع کنکور را راهبری می‌کند، از این رو انتظار داریم طبق مصوبه‌ عمل شود و ما هم که خارج از مصوبه عمل نمی‌کنیم.

وی اشاره کرد: بحث حذف کنکور یک مقدار از حالت صرف علمی خارج شده و یک سری مسائل اجتماعی نیز دارد. برخی می‌خواهند در این زمینه دیده شوند یا حتی فالورهایشان بالا برود، اینها هیچ کدام به ما ربطی ندارد و آن چیزی که شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب می‌کند، مهم است که اتفاقا اعضای اصلی آن هم از اعضای اصلی آموزش و پرورش هستند به همین دلیل انتظار داریم، به طور اساسی به آن عمل کنند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در پایان در خصوص اظهارات رییس سازمان پژوهش مبنی بر اینکه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی باعث می‌شود به دانشگاه‌هایی که بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند، انگ دانشگاه درجه دو زده شود، گفت: وی نه عضو شورای سنجش است و نه اصلا از فرآیند اجرایی این موضوع خبر دارد. من جای ایشان بودم حداقل با معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در این باره مشورت می‌کردم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها