شکایت قطر از بحرین در سازمان ملل

نماینده دائم قطر در سازمان ملل در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، از بحرین به دلیل نقض حریم هوایی قطر شکایت کرد.

شکایت قطر از بحرین در سازمان ملل
کد خبر: 269086
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۰ ۱۶:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «علیاء أحمد بن سیف آل ثانی» در نامه خود آورده است که یک فروند هواپیمای متعلق به نیروی هوایی بحرین در تاریخ 27 دسامبر 2018 بدون کسب اجازه از مسئولان قطری وارد حریم هوایی این کشور شده است.

به گزارش روزنامه قطری «الشرق»، نماینده قطر در سازمان ملل در نامه خود خواستار اتخاذ اقدامات لازم سازمان ملل برای پایان دادن به تجاوز هدفمند بحرین و حفظ صلح و امنیت جهانی بر اساس منشور سازمان ملل شد.

در این نامه به استمرار اقدام بحرین در نقض حریم هوایی قطر اشاره شده و آمده است که این اقدامات بحرین نقض آشکار قانون بین‌المللی و استمرار تلاش‌ها برای ایجاد تنش در منطقه است.

چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) از خرداد ماه سال 1396 روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

این چهار کشور ازسرگیری روابط خود با دوحه را به پذیرش خواسته‌های 13‌گانه خود از سوی قطر مشروط کرده‌اند که از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش سطح روابط دوحه با ایران، توقف حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس و تعطیلی شبکه الجزیره است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها