پروانه مافی یک عضو فراکسیون امید مجلس:

تقویت توان دفاعی و بازدارندگی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب در چهل سالگی است/ بر اساس آمار عدالت جنسیتی در آموزش رشد قابل توجهی داشته است

یک عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه «تقویت توان دفاعی و بازدارندگی یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب بوده است»، گفت: ایران در حوزه دفاعی و بازدارندگی پیشرفت چشم گیری داشته و امروز شاهد ضریب امنیت بالایی در کشور هستیم.

تقویت توان دفاعی و بازدارندگی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب در چهل سالگی است/ بر اساس آمار عدالت جنسیتی در آموزش رشد قابل توجهی داشته است
کد خبر: 269328
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ ۰۸:۲۶:۴۷

اعتمادآنلاین| پروانه مافی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی پس از گذشت 40 سال بیان کرد: سازمان ملل هر ساله گزارش توسعه انسانی منتشر می‌کند که از سال 1990 این گزارش شعارش این بوده که مردم ثروت واقعی کشورها هستند که حاکی از تغییر رویکردها نسبت به موضوع توسعه است. این گزارش دارای شاخصی به نام HDI است که معیار کلی از وضعیت توسعه انسانی را نشان می‌دهد و دستاورد کشورها را در سه بعد اساسی معرفی می‌کند. این سه بعد عبارتند از "بهداشت و سلامت" مانند امید به زندگی در بدو تولد، "آموزش" مانند مدت زمان انتظار برای تحصیل و متوسط سال‌های تحصیل، "سطح استاندارد زندگی" که درآمد ناخالص سرانه آن را نشان می‌دهد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: ارزش عددی شاخص توسعه انسانی بین صفر تا یک است و این امر امکان مقایسه بین کشورها را فراهم می‌کند. طبق گزارش سازمان ملل جایگاه ایران به لحاظ شاخص توسعه انسانی در سال‌های پس از انقلاب در سه بعدی که نام برده شد دائماً روبه افزایش بوده است. به طوری که این رقم از حدود 0/57 در سال 1369 به حدود 0/8 در سال 1396 ارتقا یافته است.

مافی در ادامه خاطرنشان کرد: این آمارها نشان می‌دهد که ایران در این سال‌ها رشد 38/3 در این زمینه‌ها داشته است. در شاخص بهداشت و سلامت، میانگین متوسط طول عمر از 56/6 درصد به 75/7 رسیده است. یعنی حدود 20 سال میانگین متوسط طول عمر افزایش یافته است. در زمینه آموزش، گسترش آموزش در کشور در چهل سال اخیر از 48/8 درصد به 88/2 درصد رسیده است و نرخ با سوادی جمعیت زیر 49 سال از 50/3 به 95/2 افزایش یافته است.

رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: بر اساس این آمار عدالت جنسیتی در آموزش رشد قابل توجهی داشته است. به طوری که آموزش دختران در کل کشور از 38/3 درصد به 49/3 درصد رسیده است. در آموزش عالی نیز ما افزایش چشمگیری داشته ایم. به طوری که از 160 هزار دانشجو به چهار میلیون و 74 هزار دانشجو دست یافته ایم.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه به اشاره به مهم‌ترین دستاورد انقلاب در این چهل سال بیان کرد: تقویت توان دفاعی و بازدارندگی کشور یکی از موفق ترین و مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب در طول این چهل سال بوده است. یکی از مهم‌ترین محورهای راهبردی ایران بعد از انقلاب توان دفاعی و بازدارندگی بوده است. ایران در طول این سال‌ها با تهدیدات مختلفی روبه رو بوده است و در حوزه دفاعی و بازدارندگی پیشرفت چشم گیری داشته است و امروز شاهد ضریب امنیت بالایی در کشور هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه در پاسخ به این سوال که بزرگ‌ترین چالش پیش روی انقلاب چهل ساله چیست؟ گفت: این سوال من را به یاد حرف پیتر دراکر پدر علم مدیریت در جهان انداخت. ایشان در اواخر قرن 20 گفته است: «در قرن 21 مهم‌ترین چالش پیش روی کشورهای جهان، چالش مدیریت است. چراکه همه انسان‌ها در هر نقطه‌ای که باشند به دلیل دسترسی آسان به اطلاعات و افزایش سطح فهم و درک به یک فرهیختگی نسبی می رسند و اداره کردن آدم‌هایی که به این سطح از فرهیختگی دست یافتند یک چالش است. مدیرانی که می‌خواهند جهان آینده را اداره کنند باید کارآمد و دانا باشند.»

مافی در پایان گفت: چالش مدیریت یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور ما نظیر همه کشورهای دنیا است که باید با سرمایه گذاری ویژه بر روی جوانان خلاق و با استعداد با آن روبه رو شد. پرورش و به کارگیری جوانان با استعداد در حوزه‌های مدیریتی باید یکی از استراتژی‌های اساسی کشور در آینده باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها