دور جدید سفرهای «خلیل زاد» برای انجام مذاکرات صلح آغاز شد

نماینده آمریکا در روند صلح افغانستان جهت تبادل‌نظر درباره مذاکرات با طالبان به کشورهای بلژیک، آلمان، ترکیه، قطر، افغانستان و پاکستان می‌رود.

دور جدید سفرهای «خلیل زاد» برای انجام مذاکرات صلح آغاز شد
کد خبر: 269426
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: زلمای خلیل‌زاد، نماینده واشنگتن در روند صلح افغانستان جهت تبادل‌نظر در مورد مذاکرات با طالبان به کشورهای بلژیک، آلمان، ترکیه، قطر، افغانستان و پاکستان سفر خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: او و هیأت همراهش از 10 تا 28 فوریه با مقامات این کشورها درباره مذاکرات با طالبان رایزنی خواهند کرد. همچنین با دولت افغانستان نیز در این زمینه تبادل نظر خواهد شد.

خلیل‌زاد هفته گذشته نیز در مؤسسه صلح آمریکا گفت: امیدواریم قبل از برگزاری انتخابات افغانستان در 20 ژوئیه، مذاکرات میان کابل و طالبان به نتیجه برسد. مذاکرات با طالبان ارتباط مستقیم با خروج نیروهای آمریکا از افغانستان ندارد.

نمایندگان و سیاستمداران افغانستان و طالبان در پایان نشست دوروزه خود در مسکو، طرف‌های مختلف را برای ایجاد صلح پایدار در این کشور فراخواندند. طرفین همچنین در این نشست بر ادامه حمایت از مذاکرات میان آمریکا و طالبان و عدم دخالت کشورهای دیگر در افغانستان به توافق رسیدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها