برگزاری مذاکرات تجاری چین و آمریکا در سکوت رسانه ای

دور اول مذاکرات جنگ تجاری چین و آمریکا امروز دوشنبه در شهر پکن و با حضور هیات هایی از دو طرف برگزار شد بی آنکه مقام های دو کشور حاضر به گفت و گو با خبرنگاران شوند.

برگزاری مذاکرات تجاری چین و آمریکا در سکوت رسانه ای
کد خبر: 269476
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ ۱۳:۰۸:۵۵

اعتمادآنلاین| مذاکرات فعلا در سطح معاون وزیر برگزار شده و قرار است بخش اصلی گفت و گوها با حضور مقام های بلند پایه دو طرف، روزهای پنجشنبه و جمعه در پکن انجام شود.


تصاویر شبکه های تلویزیونی محلی، 'جفری گریش' معاون نمایندگی تجاری آمریکا به همراه هیات را در حال ترک محل گفت و گوها نشان دادند اما او حاضر نبود با خبرنگاران گفت و گو کند، درباره هیات چین هم جزییات زیادی در دست نیست.


'استیون منوچین' وزیر خزانه داری و 'رابرت لایتیزر' نماینده تجاری آمریکا سرپرستی هیات اصلی مذاکره کننده از روز پنجشنبه را برعهده خواهند داشت و ریاست هیات چین هم برعهده 'لیو خه' معاون نخست وزیر است.


گزارش حاکی است که هیات آمریکایی روز دوشنبه حاضر به گفت و گو با خبرنگاران نشده ا تا اینکه مقام های اصلی و رده بالای این کشور پس از مذاکرات پاسخگوی رسانه ها باشند.


مذاکره کنندگان دو کشور بعد از مذاکرات اخیر در واشنگتن حاضر به اظهار نظر درباره مسایل مورد رایزنی نیستند پس از آن بود که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت بعید است قبل از هر توافقی با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین دیدار کنند برای همین بسیاری بر این باور هستند که رسیدن به توافق میان دو کشور بسیار سخت شده است.


بر اساس توافق سران دو کشور در ماه دسامبر اگر توافقنامه ای برای پایان جنگ تجاری تا اول مارس (10 اسفند) حاصل نشود، دولت ترامپ کار تعرفه بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی را از روز دوم مارس آغاز می کند و تا ماه سپتامبر میزان این تعرفه را از 10 درصد به 25 درصد افزایش می دهد.


'شاین فانر' اقتصاددان دانشگاه آکسفورد می گوید آمریکا خواستار اصلاحاتی نهادینه و ساختاری در اقتصاد چین از جمله در زمینه ممانعت از نقض حق مالکیت معنوی و سیاست های صنعتی است و برای چین پیشبرد آن کاری دشوار است همین خواسته ها باعث شده است مذاکرات فعلا به نتیجه محسوسی نرسد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها