ممنوعیت استفاده از نمادهای مذهبی برای کارکنان دولت در ژنو

ساکنان شهر ژنو در همه‌پرسی روز یکشنبه به قانونی راُی دادند که در آن پوشیدن حجاب و استفاده کردن از نمادهای دینی و مذهبی را برای نمایندگان و کارکنان دولتی ممنوع می‌کند.

ممنوعیت استفاده از نمادهای مذهبی برای کارکنان دولت در ژنو
کد خبر: 269477
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ ۱۳:۰۹:۱۵

اعتمادآنلاین| بیش از 55 درصد از مردم شهر ژنو به نفع قانون بحث‌برانگیز ممنوعیت پوشیدن نمادهای مذهبی برای کارکنان دولت رأی دادند که این امر برای برخی منبعی برای تبعیض نسبت به زنان مسلمان و برای برخی دیگر ضد قانون اساسی است. رأی دادن به این قانون بحث برانگیز با هدف بهبود روابط بین دین و دولت همراه با تاکید مجدد بر اصل سکولاریسم در کانتون ژنو صورت گرفته است.

این قانون قبلاً نیز در ماه آوریل توسط مجلس محلی سوئیس که اکثریت آن را راست‌گراها تشکیل می‌دهند تصویب شده بود اما چپ‌گراهای افراطی، سبزها، سازمان‌های فمنیستی و گروه‌های مسلمان توانستند امضاهای کافی را برای یک مشورت عمومی جمع‌آوری کنند.

مخالفان این قانون آن را تبعیض‌آمیز خواندند و برخی دیگر از آن به عنوان قانونی اسلام هراس نام بردند که زنان مسلمانی را مورد هدف قرار می‌دهد که حجاب بر سر دارند.

پیش از این پوشیدن نمادهای مذهبی مشهود به خصوص حجاب برای مدرسان شهر ژنو ممنوع شده بود اما این قانون جدید ممنوعیت را بیشتر کرده است و برای نمایندگان و تمامی کارکنان دولتی که با مردم در ارتباط هستند، اعمال می‌شود.

بلال رمضان، یکی از مخالفان این قانون به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت، به منظور ابطال این قانون که نقض حقوق بشر محسوب می‌شود به دادگاه عالی خواهد رفت.

علیرغم رأی‌گیری انجام شده، دو شکایت از این قانون در دادگاه می‌تواند از تصویب قطعی آن جلوگیری کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها