کد خبر: 269598
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۰۸:۵۶:۵۷
| |

جمالی نوبندگانی عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی:

اتحادیه اروپا کانال مالی اینستکس را سیاسی نکند/ حق ماست که برای دفاع از مردم و کشورمان سلاح‌های متعارف تولید کنیم

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که «بیانیه اخیر اتحادیه اروپا مثبت نیست»، ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا کانال مالی اینستکس را سیاسی نکرده و با نیرنگ به آن وارد نشود.

اتحادیه اروپا کانال مالی اینستکس را سیاسی نکند/ حق ماست که برای دفاع از مردم و کشورمان سلاح‌های متعارف تولید کنیم
کد خبر: 269598
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۰۸:۵۶:۵۷

اعتمادآنلاین| محمد جواد جمالی در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا، اظهار کرد: در طول این مدت اتحادیه اروپا به عنوان یکی از طرف‌های بسیار مهم برجام تعهدات خود را انجام نداده و تنها به اعلام موضع گیری درباره خوب بودن برجام اکتفا کرده است. اتحادیه اروپا تنها با آمریکا درباره برخورد با ما اختلاف سطحی دارد و شیوه‌های متفاوتی را در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: البته اتحادیه اروپا کانال اینستکس را راه‌اندازی کرده که می‌تواند مسیر شروع کننده‌ای برای عمل به تعهداتشان باشد ما راه اندازی این کانال را دیر هنگام و ناکافی می‌دانیم. امیدواریم اروپا درباره این کانال، سیاسی عمل نکرده و با نیرنگ وارد نشود. همچنین این کانال برای وقت کشی نباشد و نخواهند از قبل آن مباحث منطقه‌ای و دفاعی ما را مطرح کنند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مواضع کشورهای اروپایی در زمان جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها قبل از هرگونه موضع گیری به 30 سال پیش یعنی زمان جنگ عراق و ایران برگردد که علی رغم موشک باران شدید مردم مظلوم در نقاط مختلف کشور، هیچ موضع‌گیری نکرده و حتی به عراق کمک کردند. اتحادیه اروپا در آن زمان کجا بود؟

وی ادامه داد: ایران در طول قرن‌های گذشته همواره نشان داده است که مدافع بوده و هیچ گاه به کشوری حمله نکرده است، لذا حق ماست که برای دفاع از مردم و کشورمان سلاح‌های متعارف تولید کنیم. مثلاً فرانسه در سال 2018 چندین میلیارد دلار اسلحه به کشوری با یک میلیون نفر جمعیت فروخته و یا ترامپ صدها میلیارد دلار قرارداد اسلحه بسته است. رژیم صهیونیستی نیز چند صد کلاهک هسته‌ای دارد، اما کسی نتوانسته است به او نزدیک شده و به او اعتراض کند. اینها نشان می‌دهد ما در منطقه‌ای قرار داریم که باید از خود دفاع کنیم پس داشتن سلاح‌های متعارف با جنبه دفاعی کاملاً مشروع است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها