کد خبر: 269616
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۰۹:۱۹:۰۰
| |

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛

ضرورت تامین زیرساخت‌های اشتغال برای مبارزه با اعتیاد

حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: معتادین به دلیل ناتوانی در تامین هزینه و اداره زندگی خود و عبور از هنجارهای خانوادگی به مرور زمان منزوی می‌شوند. این موضوع علت اصلی کاهش فاصله اعتیاد تا کارتن‌خوابی می‌شود.

ضرورت تامین زیرساخت‌های اشتغال برای مبارزه با اعتیاد
کد خبر: 269616
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۰۹:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن لطفی در خصوص کاهش فاصله اعتیاد تا کارتن‌خوابی گفت: متاسفانه یکی از مشکلات ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی نبود متولی خاص جهت رسیدگی و ساماندهی معضلات جامعه است.

نماینده مردم رزن در مجلس دهم، افزود: عدم توجه کافی به مشکلات روحی و روانی در خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه و همچنین فقر، بیکاری و عوارض ناشی از آنها باعث افزایش گرایش جوانان به سمت مواد مخدر شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: معتادین به دلیل ناتوانی در تامین هزینه و اداره زندگی خود و عبور از هنجارهای خانوادگی به مرور زمان طرد می‌شوند، در گذشته اعتیاد در خانواده‌ها امری نهفته بود اما امروزه معتادان به سرعت جایگاه خود را در خانواده و جامعه از دست می‌دهد و خود را سربار جامعه و خانواده دیده و منزوی می‌شوند. این موضوع علت اصلی کاهش فاصله اعتیاد به مصرف مواد مخدر تا کارتن‌خوابی می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: برای مبارزه با اعتیاد باید از روشهای علمی آزموده شده در جهان استفاده کنیم. لازم است نحوه برخورد و مبارزه کشورهای توسعه یافته با معضل اعتیاد را بررسی و در صورت لزوم در کشور بومی‌سازی و اجرایی کنیم.

لطفی بیان کرد: به عقیده بنده برای مبارزه با اعتیاد ابتدا باید زیرساخت های اشتغال را در کشور فراهم کرده و سپس افکار عمومی را در راستای حمایت از معتادان تحت عنوان یک بیمار نه مجرم آماده کنیم. از طرفی باید ورود مواد مخدر به کشور نیز کنترل شود چرا که ایران در همسایگی یکی از بزرگترین تولید کننده‌های مواد مخدر در جهان قرار دارد.

نماینده مردم رزن در مجلس دهم، با بیان اینکه باید فرزندان ما در برابر آسیب‌های اجتماعی واکسینه شوند گفت: هنوز مددکار اجتماعی در مدارس نداریم تا کودکان در معرض آسیب شناسایی شوند. از طرفی باید سطح آگاهی را در جامعه از طریق آموزش در مدارس به دانش آموزان، در دانشگاه‌ها به دانشجویان و از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما به خانواده‌ها افزایش دهیم.

گفتنی است حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران، در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که 50درصد از معتادان کشور قبل از اینکه سن مصرف مواد مخدرشان به 5 سال برسد کارتن خواب می‌شود.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها