بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه اجرای نماهای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر؛

اعطا:اشکالات فرمانداری را برطرف کردیم

اعضای شورای شهر تهران امروز در جلسه علنی این شورا نامه فرماندار تهران درباره اعتراض هیات تطبیق به موصبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهری را بررسی کردند و در نهایت مصوبه اصلاحیه نامه فرماندار تهران با 15 رای موافق و یک مخالف به تصویب رسید.

اعطا:اشکالات فرمانداری را برطرف کردیم
کد خبر: 269617
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۰۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در جریان بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران، گفت: این مصوبه در شورا تصویب شد و هیات تطبیق دو هفته مهلت برای بررسی مصوباتی که در اختیارش قرار می‌گیرد دارد و هیأت تطبیق نسبت به دو مورد اشکال گرفت.

وی ادامه داد: به اعتقاد هیات تطبیق مصوبه شورا با دو مصوبه از شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مغایر است، یکی از این مصوبات ضوابط و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری است که در سال 87 به تصویب رسیده و دیگری مصوبه پیرامون تهیه و تدوین دستورالعمل تشخیص بناهای شاخص و گردش کار آ‌نها است. لذا در مطالعات شورا هر دو مصوبه دیده شده و البته به لحاظ شکلی ایرادات درست است و اصلاحاتی صورت گرفت.

اعطا افزود: نکته اول این است که در مصوبه ضوابط و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری که در سال 87 تصویب شده مصوبه شورا در راستای ضوابط تصویبی فعالیت خواهد کرد و این موضوع اصلاح شد. در مصوبه دیگر برای اینکه این هم‌پوشانی اشکال ایجاد نکند عبارت بنای شاخص را به بنای خاص تغییر دادیم.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در بخشی از مصوبه شورا کمیته بناهای شاخص معرفی شده است گفت: عبارت شاخص را تغییر دادیم البته این موضوع هم ذکر شد که پروژه‌هایی که در کمیته شهرسازی به تصویب می‌رسد نیازی به تصویب در کمیته بناهای خاص نخواهد داشت و به این ترتیب مغایرت برطرف خواهد شد.

به گفته وی، بنابراین با توجه به مذاکرات صورت گرفته با این اصلاح دیگر مشکلی نخواهیم داشت. کلیه مصوبات، عملیات‌ها و ضوابط ابلاغی که موضوع مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری است لازم‌الاجراست. اگر لازم است دوستان رأی دهند که این مصوبه به هیأت تطبیق ارسال شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها