کد خبر: 269671
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۱:۲۲:۱۱
| |

یوونتوس این ستاره‌ها را مجانی به چنگ آورد

یوونتوس در یک دهه اخیر بازیکنان بزرگی را بدون صرف هیچ هزینه‌ای جذب کرده است.

یوونتوس این ستاره‌ها را مجانی به چنگ آورد
کد خبر: 269671
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۱:۲۲:۱۱

اعتمادآنلاین| یوونتوس شب گذشته با آرون رمزی قرارداد امضا کرد. باشگاه ایتالیایی این بازیکن را به صورت آزاد خرید و در تابستان از آن بهره خواهد برد. "بانوی پیر" در یک دهه اخیر بازیکنان بزرگ زیادی را بدون صرف هیچ هزینه‌ای به خدمت در آورده است. در ادامه به این یازده بازیکن اشاره می‌شود.

پل پوگبا (منچستریونایتد)

هافبک فرانسوی تابستان 2012 یونایتد را ترک کرد و به یوونتوس پیوست. سپس در سال 2016 با قراردادی به ارزش 105 میلیون یورو دوباره به تیم انگلیسی بازگشت. پوگبا با پیراهن تیم تورینی 178 بازی کرد و 34 گل به ثمر رساند، همچنین 43 پاس گل داد. او به همراه تیم ایتالیایی چهار قهرمانی در لیگ، دو جام حذفی و دو سوپرجام اروپا به دست آورد.

آندره پیرلو (میلان)

هافبک ایتالیایی در سال 2011 به عنوان یک انتقال بزرگ به یوونتوس رفت. او برای خلاق شدن میانه میدان و بهتر شدن وضعیت یووه در لیگ قهرمانان اروپا به این تیم پیوست. بازیکن ایتالیایی در آخرین بازی‌اش با بانوی پیر فینال لیگ قهرمانان را در سال 2015 تجربه کرد اما تیمش مقابل بارسلونا شکست خورد. پیرلو به صورت مجانی به نیویورک سیتی پیوست و در سال 2017 در آمریکا از جهان فوتبال خداحافظی کرد. او به عنوان بازیکن یوونتوس 164 بازی انجام داد، 19 گل به ثمر رساند و 38 پاس گل داد. همچنین توانست چهار قهرمانی را در سری A، دو جام حذفی و دو سوپرجام ایتالیا را کسب کند.

کینگزلی کومان (پاری سن ژرمن)

یوونتوس در سال 2014 با کومان به عنوان یک بازیکن آینده دار قرارداد امضا کرد. بازیکن فرانسوی در 18 سالگی به ایتالیا رفت تا یک سال بازی کند. در فصل بعد پس از انجام دو بازی به صورت قرضی با هفت میلیون یورو به بایرن پیوست. او در دوران حضورش در تورین 22 بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند. همچنین دو پاس گل داد و توانست دو لیگ، یک جام حذفی و یک سوپرجام به دست آورد.

دنی آلوس (بارسلونا)

مدافع برزیلی پس از 14 سال حضور در اسپانیا (6 سال در سویا و هشت سال در بارسلونا) تصمیم گرفت ماجراجویی جدیدی داشته باشد و به یوونتوس رفت. آلوس به صورت بازیکن آزاد در سال 2016 به تیم ایتالیایی رفت و یک سال بعد پیراهن پاری سن ژرمن را بر تن کرد. او تورین را پس از 33 بازی و به ثمر رساندن 6 گل ترک کرد. بازیکن برزیلی 6 پاس گل هم داد. همچنین یک بار در سری A جام قهرمانی را بالای سر برد.

سامی خدیرا (رئال مادرید)

هافبک آلمانی پس از جدایی از رئال مادرید در سال 2015 به یوونتوس پیوست. خدیرا 124 بازی، 21 گل و 14 پاس گل را به ثبت رساند. بازیکن آلمانی سه لیگ، سه جام حذفی و یک سوپرجام به دست آورده است.

نتو (فیورنتینا)

نتو در سال 2015 در حالی با تیم تورینی قرارداد امضا کرد که دو فصل فوق العاده را در فیورنتینا پشت سر گذاشته بود. دروازه‌بان برزیلی زیر سایه جان‌لوئیجی بوفون قرار داشت و تنها 22 بازی انجام داد. او 15 گل دریافت کرد و 13کلین شیت را در دو فصل به ثبت رساند. والنسیا او را برای جانشینی دیگو آلوس در نظر گرفت و دروازه‌بان برزیلی در سال 2017 با قراردادی هفت میلیون یورویی به تیم اسپانیایی پیوست. نتو به همراه یوونتوس دو قهرمانی در سری A و دو جام حذفی را به دست آورد.

فرناندو یورنته (اتلتیک بیلبائو)

بازیکن اسپانیایی در پایان فصل 13-2012 اتلتیک بیلبائو را ترک کرد تا به ایتالیا برود. او دو سال در یوونتوس حضور داشت و پس از انجام دو بازی در فصل سوم دوباره به اسپانیا بازگشت و این بار با پیراهن سویا بازی کرد. او به همراه بانوی پیر 66 بازی انجام داد و 23 گل به ثمر رساند. همچنین 6 پاس گل داد و توانست سه لیگ، یک جام حذفی و یک سوپرجام به دست آورد.

لوکا تونی (جنوا)

مهاجم ایتالیایی دو سال با پیراهن یوونتوس بازی کرد. او در 15 بازی دو گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد. او در فصل 13-2012 در ترکیب تیم آنتونیو کونته جایی نداشت و به النصر رفت. سپس دوباره به ایتالیا برگشت و با پیراهن تیم‌های فیورنتینا و هلاس ورونا بازی کرد.

فابیو کاناوارو (رئال مادرید)

مدافع ایتالیایی دو دوره برای یوونتوس بازی کرد. اولین بار باشگاه تورینی برای او 10 میلیون یورو هزینه کرد تا اینتر را ترک کند. کاناوارو پس از دو فصل و سقوط یوونتوس به دسته دو به خاطر رسوایی کالچوپولی با قراردادی به ارزش هفت میلیون یورو به رئال مادرید پیوست. او در سال 2009 به صورت بازیکن آزاد به ایتالیا برگشت و پس از انجام 30 بازی برای تیم تورینی به الاهلی پیوست. بازیکن ایتالیایی در مجموع برای یووه 128 بازی انجام داد و هفت گل به ثمر رساند و همچینن یک پاس گل داد. در میان افتخاراتش با پیراهن یوونتوس توپ طلا و بهترین بازیکن سال 2006 دیده می‌شود.

لوسیو (اینتر)

حضور لوسیو در یوونتوس به چهار بازی برمی‌گردد. مدافع برزیلی در سال 2012 به اینتر رفت و یک سال بعد به برزیل بازگشت تا در سائو پائولو و پالمیراس بازی کند.

نیکلاس آنلکا (شانگهای گرینلند شنهوا)

مهاجم فرانسوی در سال 2012 چین را ترک کرد تا حضور کوتاه مدتی در یوونتوس داشته باشد. این بازیکن در 55 دقیقه‌ای (دو بازی) که با پیراهن تیم ایتالیایی بازی کرد نتوانست گلزنی کند. او پس از فصل 13-2012 به وستهامرفت و دوران بازی‌اش را در مومبای سیتی هند به پایان رساند. آنلکا در یوونتوس یک قهرمانی در لیگ را تجربه کرد.

137 میلیون یورو سود

در 10 سال گذشته 22 بازیکن به صورت آزاد به یوونتوس رفتند (رمزی، امره چان، دنی آلوس، سیموئه گانز، خدیرا،چری، نتو، کومان، لورنزو روزتی، اسکیاوونه، یورنته، لوسیو، آنلکا، پوگبا، ترویسی، پاتزینزا، زیلر، پیرلو، کونئاز، لوکاتونی، کاناوارو، کیمنتی و ملبورگ).

یوونتوس از فروش این بازیکنان 137.050 میلیون یورو به دست آورد. بهترین سود را از پوگبا کسب کرد (105). از میان این بازیکنان تنها امره چان و خدیرا در این تیم هنوز بازی می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها