ممانعت پلیس ترکیه از برگزاری تظاهرات حمایت از کردها در استانبول

نیروهای پلیس ترکیه مانع برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز کردها در حمایت از اعتصاب غذای یک نماینده پارلمان کردتبار در استانبول شدند.

ممانعت پلیس ترکیه از برگزاری تظاهرات حمایت از کردها در استانبول
کد خبر: 269679
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۱:۴۰:۵۷

اعتمادآنلاین| این اعتراضات در حمایت از اعتصاب غذای یک نماینده پارلمان کردتبار که چندی قبل از زندان آزاد شده بود، برگزار شد.

نیروهای امنیتی با در دست داشتن سپرهای ضدشورش دور 40 نماینده پارلمان کرد تبار و فعالان حقوق بشر و اعضای حزب دموکراتیک خلق را محاصره و از راهپیمایی آنها در خیابان استقلال جلوگیری کردند.

آنها به دنبال حمایت از «لیلا گوون» نماینده پارلمانی حزب دموکراتیک خلق که به خاطر شرایط زندان عبدالله اوجالان، رهبر محبوس پ‌ک‌ک در اعتصاب غذایی به سر می‌برد، به خیابان آمدند.

در همین راستا سزایی تملی، رهبر مشترک حزب دموکراتیک خلق اعلام کرد: ما به اینجا آمده‌ایم تا با لیلا گوون هم صدا شویم و به مبارزه وی قدرت ببخشیم.

معترضان لباس‌ها و جلیقه‌هایی با عکس گوون بر تن داشتند و تلاش کردند که محاصره پلیس را بشکنند اما نتوانستند. آنها مدتی بر زمین نشسته و اعتراض خود را اعلام کردند و سپس متفرق شدند.

گوون 55 ساله در 2018 به اتهام انتقاد از عملیات دولت در شمال سوریه علیه کردهای این کشور به زندان افتاد.

او ماه گذشته میلادی از زندان آزاد شد اما اعتصاب غذای خود را که در اعتراض به شرایط زندان اوجالان آغاز کرده بود ادامه داد. اکنون بیش از صد روز از اعتصاب غذایی او می‌گذرد حامیان وی نگران وضعیت سلامت او هستند.

حزب دموکراتیک خلق اعلام کرد: بیش از 300 زندانی در حمایت از گوون در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه روز شنبه هشدار داده بود که مانع برگزاری اعتراضات حزب دموکراتیک خلق خواهند شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها