ترکیه:

عربستان در پرونده خاشقجی همکاری نمی‌کند

حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه اعلام کرد، عربستان سعودی با مسؤولان ترکیه‌ای برای تحقیقات درباره قتل جمال خاشقجی همکاری نکرده است.

عربستان در پرونده خاشقجی همکاری نمی‌کند
کد خبر: 269693
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۲:۱۹:۱۲

اعتمادآنلاین| عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی بعد از نشست کمیته مرکزی این حزب در آنکارا گفت: ما به سفراگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره اعدام‌های خودسرانه و فراقانونی به ترکیه برای تحقیقات در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی اهمیت می‌دهیم. ما همچنان با شفافیت به تحقیقات درباره این قتل ادامه خواهیم داد. مسؤولان عربستان سعودی هنوز به درخواست ما برای همکاری در این راستا پاسخی نداده‌اند و ما هنوز شاهد همکاری مناسب و کافی برای تحقیقات در خصوص این پرونده نبوده‌ایم. گزارش مسؤول سازمان ملل نشان‌دهنده دست داشتن مسؤولان دولتی عربستان سعودی در این جنایت وحشیانه است.

چلیک تأکید کرد: عاملان این جنایت باید در دادگاه‌های استانبول محاکمه شوند چرا که این جنایت در این شهر رخ داده است.

وی فاش کرد: «سعود المعجب» دادستان کل عربستان سعودی برای اطلاع یافتن از اسناد و مدارکی که ما در اختیار داریم به ترکیه آمد نه به خاطر همکاری با دستگاه قضائی ترکیه.

چلیک بر لزوم تحقیقات بین‌المللی برای شناسایی مسؤولان این جنایت تاکید کرد و گفت: ما همچنان به پیگیری تحقیقات درباره این پرونده ادامه خواهیم داد. ما تاکید کردیم که هرگز سرپوش گذاشتن درباره این جنایت را نخواهیم پذیرفت. آنکارا مخالف سرپوش گذاشتن بر آمران این قتل است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها