عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

ازدواج دختران کم سن و سال با مردان مسن قانونی نیست

عضوکمیسیون‌اجتماعی مجلس گفت: ازدواج ازدواج دختران کم سن و سال با مردان مسن به معنای زیرسوال‌بردن جایگاه‌ اجتماعی و ارکان خانواده است.

ازدواج دختران کم سن و سال با مردان مسن قانونی نیست
کد خبر: 269721
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۳:۲۲:۵۵

اعتمادآنلاین| ‌ حسن لطفی عضو کمیسیون‌ اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره ازدواج دختران کم سن و سال با مردان سن بالا گفت: چنین ازدواج‌هایی به معنای زیرسوال‌بردن جایگاه‌ اجتماعی و ارکان خانواده است، در این اقدام مقوله خانواده دیگر تعریفی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه چنین ازدواج‌هایی جایگاه دین مبین اسلام را خدشه‌دار می‌کند، گفت: هیچ سنخیتی وجود ندارد که مردی 50 ساله با دختر 11 ساله ازدواج کند.

لطفی عامل چنین ازدواج‌هایی را فقر و آسیب اجتماعی دانست و تصریح کرد: خانواده‌ای که پذیرفته فرزندش با مرد 50 ساله‌ای ازدواج کند، به طور حتم نرمال نبوده و ممکن‌ است به دلیل فقر این ازدواج را پذیرفته باشد، این ماجرا باید علت‌یابی و علت‌های آن نیز بررسی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مردی که حاضر به ازدواج با دختر 11 ساله می‌شود، باید دلایلش مورد بررسی قرار گیرد. به اعتقاد من زمینه‌های ازدواج در هر دو فرد باید بررسی شود و این مرد 50 ساله باید طبق قانون مورد مجازات قرار گیرد.

عضو کمیسیون‌ اجتماعی مجلس بیان کرد: نمایندگانی که با ازدواج درسن پایین موافقت کرده‌اند، قطعا ازدواج افراد میان 13 تا 15 سال را قبول دارند و ازدواج فرد 11 ساله با 50 سال مدنظرشان نیست. همچنین افرادی که طبق شرع عقیده دارند، ازدواج دختر باید در سن 9 سالگی صورت گیرد، ازدواج با سنین 15 تا 20 سال را قبول دارند و ازدواج دختر کم سن و سال با مرد سن بالا را نمی‌پذیرند، چرا که این ازدواج خلاف قانون و همه مقدسات است، دختر 11 ساله حداقل می‌تواند با پسر 18 ساله ازدواج کند.

لطفی درخصوص تضمین قانون برای جلوگیری از این ازدواج‌ها گفت: گرچه قانون مدنی کشور، کامل‌ترین قانون است، اما خانواده‌ها باید آگاهی کافی داشته باشند که با این ازدواج‌ها موافقت نکنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها