روسیه:

ایران درخواستی برای اس‌400 نداشته است

مدیرکل اداره کنترل تسلیحات و منع گسترش تسلیحات (کشتار جمعی) وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: ایران تا امروز درخواستی برای خرید سامانه‌های پدافند موشکی اس‌400 به روسیه نداشته است.

ایران درخواستی برای اس‌400 نداشته است
کد خبر: 269729
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۳:۴۰:۱۵

اعتمادآنلاین| «ولادیمیر یرماکوف» در پاسخ به سوال خبرنگار ریانووستی دراین باره که آیا تهران و مسکو مذاکراتی برای خرید اس-400 داشته اند، افزود: برای گرفتن پاسخ این پرسش بهتر است به وزارت دفاع مراجعه کنید اما تا آنجا که می دانم شرکای ایرانی تاکنون درخواستی دراین رابطه ارایه نکرده‌اند.

موشک‌های ایران وسیله مهار منطقه‌ای است


وی در ادامه به موشک‌های ایران هم اشاره کرد و گفت: روسیه موشک‌های ایران را وسیله مهار در مقیاس منطقه‌ای می‌داند؛ ضمن اینکه برخی کشورهای همسایه ایران موشک‌های بالستیکی تکامل یافته تر از موشک‌های این کشور دارند.


یرماکوف با بیان اینکه در پشت سر هر موضوعی که بطور ناگهانی در فضای عمومی مطرح می شود منافعی نهفته است، گفت: در مورد ایران بحث‌ها کاملا مشخص است و کارزار و سروصدای برپا شده در این مورد فقط بخش فضایی ایران را در برنمی گیرد.


وی گفت: تحرکات کشورهای غربی پیرامون برنامه موشکی ایران و تلاش برای سیاسی کردن این مساله و دامن زدن به آن را جز تلاش برای اعمال فشار بر تهران و واداشتن این کشور به گذشت‌های یکجانبه به‌ویژه در رابطه با هدف آمریکا برای منزوی کردن این کشور و کاهش فعالیت‌های آن در منطقه می‌دانیم.


مقام روس خاطرنشان کرد: فشار بر ایران برای مجبور کردن آن به قطع حمایت از دولت قانونی سوریه و توقف برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌شود.


این مقام دیپلماتیک روس تاکید کرد که همه مسائل مربوط به انتشار موشک ها در منطقه خاورمیانه باید توسط کشورهای این منطقه و بدون اعمال فشار و تحمیل موضع از خارج از منطقه مورد بررسی قرار گرفته و حل و فصل شود.


مدیرکل اداره کنترل تسلیحات و منع گسترش تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدانش تهران را متهم می‌کنند که تحت پوشش برنامه فضایی صلح‌آمیز سعی دارد موشک‌های بالستیکی نظامی خود را توسعه دهد؛ به نظر آنها ایران به این تجهیزات برای کشتارجمعی در برد بالا نیاز دارد حال آنکه روسیه چنین ارزیابی را نمی‌پذیرد.


مقام روس گفت: هیچ ممنوعیتی برای دراختیار داشتن و پرتاب موشک های فضایی و موشک‌های بالستیکی در شرایط کنونی که تحریم‌های شورای امنیت در مورد ایران لغو شده وجود ندارد.


یرماکوف افزود: فقط دعوت شورای امنیت از ایران برای خودداری از انجام اعمال مربوط به موشک‌های بالستیکی مانده و این مساله نیز در شرایطی است که موشک‌های یاد‌شده برای حمل سلاح هسته‌ای ساخته شده باشد.


وی تصریح کرد: کشورهای غربی اکنون سعی دارند هر موشک ایران را به عنوان وسیله‌ای برای انتقال سلاح کشتارجمعی معرفی کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها