کد خبر: 269785
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

از درخواست تجدیدنظر در مستمری معلولان تا خطر نابودی جنگل‌های هیرکانی

مستمری معلولان، خط 6 مترو، حبس دانش‌آموز اتیسم، افزایش آمار جانبازان شیمیایی و خط نابودی جنگل‌های هیرکانی مهم‌ترین خبرهای اجتماعی امروز بودند.

از درخواست تجدیدنظر در مستمری معلولان تا خطر نابودی جنگل‌های هیرکانی
کد خبر: 269785
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمود کاری رئیس انجمن ندای معلولان ب ا اشاره به اینکه مستمری معلولان بین 50 تا 300 هزار تومان است، گفت: دولت باید در این زمینه تجدیدنظر و شرایطی را فراهم کند تا حداقل 50 درصد معشیت زندگی افراد معلول تامین شود.

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران گفت: فاینانس خطوط 6، 7 و 3 مترو که 1.5 میلیارد یورو است هنوز استفاده نشده و شهرداری باید این فاینانس‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شورای اقتصاد مطرح کند. امیدواریم تا پایان سال 10 کیلومتر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خط 6 مترو افتتاح شو‌د.

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به ادعای پدر دانش‌آموز اتیسمی مبنی بر حبس فرزندش در اتاق مدیر مدرسه واکنش نشان داد و گفت: اولیا دیگر دانش‌آموزان از وضعیت دانش‌آموز مبتلا به اتیسم اعلام نارضایتی کرده‌اند، زیرا دانش‌آموزی که اتیسم دارد، نباید در مدرسه عادی درس بخواند. قبلا به والدین این دانش‌آموز اعلام شده بود که باید فرزندشان را به مدرسه استثنایی ببرند، اما متاسفانه توجه نکردند.

صدیقی مقدم، مدیر کل مرکز مصدومان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تخمین زده می‌شود، حدود 400 هزار نفر در مناطق جنگی و غیرجنگی با گازهای شیمیایی مواجه شده باشند، گفت: در حال حاضر نیز سالانه افرادی به دلیل بروز عوارض ثانویه به جمع مصدومان شیمیایی اضافه می‌شوند.

پیشنهاد تخصیص 5 میلیون تومان به زوج‌های جوان با عنوان «وام سفر ماه عسل» در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب نشد.

رضا شیخ‌پور کارشناس منابع طبیعی معتقد است طبق آمار رسمی مرکز تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در سال 95 پس از 2 سال تحقیق، آمارها حکایت از این داشت که طی 11 سال 15 درصد از سطح جنگل‌های هیرکانی در شمال کشور کم شده است و تا 70 سال دیگر شاید دیگر جنگل هیرکانی در کشور وجود نداشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها