کد خبر: 269796
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۵:۳۹:۰۰
| |

«این کیست این» در قاب گالری شیرین نقاشی

نمایشگاه انفرادی آثار «این کیست این» با اقتباس از اشعار مولانا ، 15 اثر از علیرضا اسانلو درباره ارتباط وجود انسان و جریان هستی را از زاویه‌ای عارفانه و شرقی در نقاشی بازنمایی می‌کند.

«این کیست این» در قاب گالری شیرین نقاشی
کد خبر: 269796
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۱۵:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا اسانلو با محوریت قرار دادن پیکره انسانی، به عنوان عالی‌ترین موضوع وجودیافته در عالم، ذهن مخاطب را به پرسش از ماهیت زندگی فرا می‌خواند؛ چه چیز در وجود آدمی او را موجود می‌کند و چگونه زندگی در او جاری می‌شود؟.


تأمل در تابلوهای این هنرمند نقاش ، دربردارنده پاسخ‌های او به این پرسش‌های بنیادین است که در ضرباهنگ پویای قلمو و کاردک، آثاری پر تپش، زنده و پویا خلق کرده و در گذرگاه شک و یقین معلق مانده‌اند.


این هنرمند نقاش که سال‌ها ممارست در ساخت و سازهای کلاسیک فیگور انسانی در هنر نقاشی را در کارنامه کاری خود دارد، با فاصله گرفتن از فضاهای رئالیستی و نزدیک شدن به «آن‌نگاری» و «در لحظه بودن» از وادی فلسفه به عرفان شرقی گام نهاده و «ندانستگی»، «ابهام» و «محو شدگی» را به عنوان اساسی‌ترین دستاورد این سفر ذهنی بر بسترهای عریض بوم جاودانه کرده است.

اسانلو در یک نگاه

علیرضا اسانلو کارش را با نقاشی آغاز کرد و از حوالی 10 سال پیش به مجسمه‌سازی نیز روی آورد. سابقه برگزاری 10 نمایشگاه گروهی و هفت نمایشگاه انفرادی را در کارنامه هنری خود دارد.


مجسمه‌های این هنرمند از مفاخر ایران در موزه مفاخر، دانشگاه تهران و خانه هنرمندان نصب است که شاخص‌ترین آن‌ها پرتره عباس کیارستمی، عزت الله انتظامی و ملک الشعرای بهار است.


این نمایشگاه 26 بهمن تا 8 اسفندماه سال جاری در گالری شیرین واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13 شماره 5 میزبان علاقه مندان و هنردوستان خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها