کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد: پنجشنبه شب سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب وارد کشور می شود.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور
کد خبر: 269845
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۰۷:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| امین حسین نقشینه گفت: ورود این سامانه به کشور سبب افزایش ابر، بارش برف و باران در مناطق غرب، شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و نوار غربی کشور می‌شود.


وی اظهارداشت: روز جمعه گستره بارش ها علاوه بر شمال غرب و غرب به بخش‌هایی از جنوب کشور در استان‌های بوشهر و فارس کشیده می شود و شنبه این سامانه در بیشتر مناطق کشور فعال است و بعدازظهر شنبه از بارش باران در نیمه غربی کشور کاسته می شود.


نقشینه گفت: امروز نیز برای بخش هایی از شمال شرق و شرق بارش پراکنده باران همراه با کاهش دما پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: در سایر مناطق جو آرام همراه با افزایش نسبی دما است که در شهرهای صنعتی وپرجمعیت انتظار افزایش غلظت آلاینده ها را داریم.


وی اظهار داشت: با خروج سامانه بارشی قبلی از کشور، خلیج فارس و دریای عمان آرام شده اما بعدازظهر جمعه قسمت های غربی خلیج فارس به تدریج مواج می شود.

گرمترین و سردترین نقاط کشور


کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز صاف و فردا به تدریج نیمه ابری خواهد شد؛ فردا شب ابری با احتمال بارش و جمعه افزایش ابر و بارانی خواهد بود، بشینه دمای امروز مهرآباد 11 و شمیران 9 و کمینه فردا صبح این مناطق به ترتیب 2 و صفر خواهد بود.


نقشینه گفت: بندرعباس با دمای 23 درجه بالای صفر و شهرکرد با منفی 9 به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها