کد خبر: 269851
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۰۸:۲۲:۱۹
| |

گورباچف:

آمریکا با هدف برتری نظامی از پیمان موشکی خارج شد

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی هدف آمریکا از فسخ پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه را رها شدن از همه محدودیت‌ها برای رسیدن به برتری نظامی و تحمیل اراده خود به جهان دانست.

آمریکا با هدف برتری نظامی از پیمان موشکی خارج شد
کد خبر: 269851
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۰۸:۲۲:۱۹

اعتمادآنلاین| میخائیل گورباچف در یادداشتی در روزنامه روسی «ودوموستی» به دلایل خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد پرداخت.


گورباچف با بیان اینکه دلیل خروج آمریکا از این پیمان رسیدن به برتری نظامی است، افزود: واشنگتن می‌خواهد از همه محدودیت‌ها در حوزه تسلیحات آزاد شود و به برتری مطلق نظامی برسد تا بتواند اراده خود را بر جهان تحمیل کند.


وی وضعیت دشوار سیاسی در آمریکا را باعث ایجاد اختلال در گفت‌و‌گوهای میان واشنگتن و مسکو دانست و تاکید کرد: وقت آن است که مشکلات میان احزاب سیاسی آمریکا رفع شده و گفت‌و‌گویی جدی آغاز شود.


گورباچف همچنین ابراز اطمینان کرد که روسیه برای مذاکره پیرامون بازگشت به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد آماده است.


این سیاستمدار دوران شوروی که خود امضاکننده اصلی این پیمان است، تصریح کرد: تحولات مخرب امروز ممکن است به بی ثباتی در وضعیت راهبردی جهان، رقابت تسلیحاتی جدید، آشوب و بی ثباتی در سیاست جهانی منجر شود.


واشنگتن از اول ماه فوریه فرآیند 6 ماهه خروج از این پیمان را آغاز و تاکید کرد که سیستم موشکی Novator 9M729 روسیه، الزامات تعیین‌شده در این معاهده در زمینه برد موشکی را زیر پا می گذارد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد در سال 1987 به امضای «رونالد ریگان» رئیس‌جمهوری وقت آمریکا و «میخائیل گورباچف» رهبر شوروی رسید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها