کد خبر: 269894
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۰۹:۱۴:۰۰
| |

جعفر قادری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:

مسئولان باید به خودشان بیایند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مردم نشان دادند با وجود گلایه‌ها و اعتراض‌هایی که به موضوعات اقتصادی دارند، وقتی پای نظام، انقلاب و دفاع از کلیت نظام باشد با کسی تعارف ندارند.

مسئولان باید به خودشان بیایند
کد خبر: 269894
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۰۹:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| جعفر قادری در ارتباط با پیام حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: مردم نشان دادند با وجود گلایه‌ها و اعتراض‌هایی که به موضوعات اقتصادی دارند، وقتی پای نظام، انقلاب و دفاع از کلیت نظام باشد با کسی تعارف ندارند و تو دهن یاوه‌گوی داخلی و خارجی می‌زنند و فریاد سر خواهند داد که مسائل داخلی ما به خودمان ربط دارد و کسی نباید دخالت کند.

وی ادامه داد: با وجود حمایت همه‌جانبه مردم از نظام، مردم نشان دادند که از مسئولین انتظاراتی مبنی بر توجه و تکیه به توانمندی‌های داخلی دارند. مردم برایشان غیرقابل قبول است که در بعضی حوزه‌ها مثل هوا و فضا، نانو و بیوتکنولوژی ایران رتبه‌های خوب و چشمگیری دارد، اما در حوزه‌های پیش و پا افتاده مثل گوشت مصرفی و مسائل ساده وابسته به خارج هستیم. مردم نمی‌توانند قبول کنند که با کمترین نوسانات ارز شاهد از دست دادن قدرت خریدشان هستند.

قادری سپس با انتقاد از تناقض‌های موجود در نرخ اعلامی تسهیلات بانکی و نرخ دریافتی آنان اعلام کرد که سیستم بانکی نیازمند تغییراتی به نفع مردم است. دولت از روش‌های تعزیراتی نمی‌تواند استفاده کند و درست هم نیست؛ اما از دولتی‌ها انتظار مداخله غیر مستقیم و تنظیم بازار می‌رود؛ چرا چنین آشفتگی و بهم ریختگی باید در کالاهای تولید داخل باشد؟ چرا بازار مسکن باید غیرقابل پیش‌بینی باشد. این موضوعات مسائل پیش پا افتاده اقتصادی است که قابل مدیریت است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو ابراز عقیده کرد که برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری باید تنقیح قوانین صورت بگیرد. لذا انتظاری که مردم از مسئولین دارند این است که مشی و منش رهبری را ببینند. اشرافی گری‌های برخی مسئولین برای مردم قابل قبول نیست. مسئولینی که می‌خواهند دنبال زندگی شاهانه باشند در نظام جمهوری اسلامی جایی ندارند.

قادری در پایان گفت: برخی از مسئولین متأسفانه به جای اینکه با کار و تلاش مرحم مردم باشند با ثروت اندوزی نمک روی زخم آنان شده اند. مسئولین تکلیف خود را با خواست مردم مشخص کنند. کسی که دل به خارج بسته صحنه را برای مدیران جهادی خالی کند. ایل و قوم و تبار بازی برخی، مردم را عصبانی کرده است؛ من فکرمی کنم مسئولین باید به خودشان بیایند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها