آغاز مرحله همسوسازی کتاب‌های درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امروز مرحله تغییر کتب درسی به پایان رسیده و در مرحله همسوسازی کتب هستیم گفت: باید شاهد اجرای کامل برنامه درسی ملی باشیم و گام به گام اهداف آن را محقق کنیم.

آغاز مرحله همسوسازی کتاب‌های درسی
کد خبر: 269916
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۰۹:۵۷:۲۰

اعتمادآنلاین| ‌ حجت الاسلام علی ذوعلم در نشست "هم‌اندیشی رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی (بعد از انقلاب) که با موضوع "مدرسه تراز تمدن نوین اسلامی، چالش‌ها و راهبردها" برگزار شد با اشاره به نوع تربیت در مدارس گفت: باید توجه کنیم فرزندان ما در مدرسه تربیت می‌شوند و اگر به دنبال تکوین هویت در آنها هستیم در گام نخست باید مدرسه‌ای دارای هویت، چشم انداز و حس مسئولیت پذیری و پاسخگویی داشته باشیم. به نظر می‌رسد هنوز این رهیافت علی‌رغم تاکید بر برنامه درسی ملی وسند تحول بنیادین محقق نشده است و به " مدرسه زندگی" نرسیده‌ایم.

ذوعلم تاکید کرد: نیاز به مدارسی داریم که دانایی محور بوده و تلاش و فعالیت را در کنار معرفت و علم و پرداختن به فناوری‌ها بر اساس مبانی و خاستگاه ارزشی‌مان در هم تنیده دنبال کنند.

وی با اشاره به آسیب‌های پدیده کنکور عنوان کرد: مدارس به شکل کارگاه تست زنی درآمده‌اند و این روند حتی به سمت دبستان‌ها سوق پیدا کرده است. قانون خوبی که 11 سال پیش تصویب شد مسکوت ماند و هنوز تیم اندیشهورز و دلسوز برای تربیت جامعه که این امر را هدایت کند شکل نگرفته است. باید دست به دست هم دهیم و گام‌های بعدی را ترسیم کنیم و نهاد مدرسه را به عنوان نهادی تأثیرگذار نمایانده و در مسیر تعیین شده در مسیر سند تحول بنیادین گام برداریم.

وی با بیان اینکه امروز مرحله تغییر کتب درسی به پایان رسیده و در مرحله همسوسازی کتب هستیم گفت: باید شاهد اجرای کامل برنامه درسی ملی باشیم و گام به گام اهداف آن را محقق کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها