اصغر مسعودی، رییس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی:

احتمالا افزایش حقوق‌ها از ابتدای سال آینده اعمال می‌شود

رییس مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به عدم افزایش حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی گفت: وقتی یک زیرمجموعه که احساس می‌کند حقش هست داده نشود راندمان کار هم پایین می‌آید. گاهی وقت‌ها این توجه به نیروها خود درآمدها و تلاش‌ها را هم افزایش می‌دهد و آن بهره‌وری لازم به دست می‌آید.

احتمالا افزایش حقوق‌ها از ابتدای سال آینده اعمال می‌شود
کد خبر: 269921
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۰۹:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| اصغر مسعودی درباره ناهماهنگی‌های موجود در نظام پرداخت کارکنان دولت و وضعیت حقوق و مزایای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در راستای پیگیری‌های انجام شده بنده هم به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان فارس نامه‌ای به آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نوشتم چراکه میزان حقوق دریافتی کارکنان وزارت‌خانه‌ها یک بحث است و بحث دوم جلوگیری از بروز تبعیض است.

وی تصریح کرد: اگر فعالیت کارکنان یک وزارتخانه زیاد باشد و حقوقشان کمتر باشد و در برابر اگر فعالیت کارکنان یک وزارتخانه کمتر باشد و حقوق بیشتری دریافت کننند و اهمیت کار هم لحاظ نشود، در این شرایط اگر تفاوت حقوق وجود داشته باشد این قطعا تبعیض است و با نظام جمهوری اسلامی که برمبنای عدالت و حکمت می‌خواهد پیش برود، سازگاری ندارد.

این عضو فراکسیون امید یادآور شد: بر این اساس بحث همسان‌سازی حقوق مطرح می‌شود و فکر می‌کنم یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد، بنده این موضوع را از آقای نوبخت پیگیری کردم، در واقع هم وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده که اعتبارات لازم را تامین می‌کند و هم جهاد کشاورزی استان‌ها این را اعلام کرده‌اند. یعنی سازمان‌های استانی قول مساعدت داده‌اند.

وی درباره نحوه تامین اعتبارات هم گفت: تامین اعتبارات از محل صرفه‌جویی اعتبارات ابلاغی خود وزارتخانه انجام می‌شود، بر این اساس من فکر می‌کنم وقتی وزارت‌خانه و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها می‌خواهند این کار انجام شود و خواسته به‌حقی هم هست و مصوبه هیات وزیران هم هست، باید هرچه زودتر اجرایی کنند چراکه جمع کثیری از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی از مزایای همسان‌سازی حقوق استفاده‌ نکرده‌اند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: وزارت‌خانه‌ای مثل جهاد کشاورزی بسیار پراهمیت هست و بسیاری از نیازهای غذایی ما باید مبتنی بر خودکفایی محصولات غذایی باشد درنتیجه باتوجه به اینکه کشاورزی شغل بسیاری از مردم در استان‌های کشور است، باید توجه بیشتری به این وزارت‌خانه و این حوزه شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم استهبان در پاسخ به این سوال که این تامین اعتبارات برای چه زمانی درنظر گرفته شده، گفت: باتوجه به ارتباطی که ما با سازمان‌های جهاد کشاورزی‌ استانی داشتیم، آن‌ها قول مساعدت دادند که از محل صرفه‌جویی اعتبارات ابلاغی این کار را انجام دهند و درواقع به این دلیل که همسان‌سازی باید در حقوق و حکم کارگیزنی لحاظ شود، درنتیجه اگر با تاخیر مواجه شود این کارکنان برای سال آینده هم محروم می‌شوند. احکام را اول سال صادر می‌کنند مگر اینکه بخواهند یک حکم مکمل یا اصلاحی را بزنند.

وی در پاسخ به این سوال که کارکنان وزارت جهاد کشاورزی از اول سال آینده از نتایج این تصمیم بهره‌مند خواهند شد، گفت: بله این احتمال وجود دارد، اگر سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی پیگیر عملی باشند. درواقع وزیر باید یک اقدام عملی برای حقوق کارمندان خود داشته باشد، این وزیر متدین و پاکدست باید از حقوق زیرمجموعه وزارت‌خانه خود با قاطعیت و جدیت دفاع کند.

مسعودی در پاسخ به این سوال که آیا ریاست جمهوری به وزارت کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه دستور رسیدگی به مشکلات آن‌ها را صادر کرده است؟، گفت: نمی‌دانم وضعیت چطور بوده است ولی ما ازجمله متقاضیانی بودیم که از آقای نوبخت خواستیم که این کار را انجام دهد چراکه هم استان‌ها حمایت می‌کنند و هم خود وزیر. تامین اعتبارات هم از محل صرفه‌جویی اعتبارات ابلاغی است.

وی ادامه داد: وقتی یک زیرمجموعه که احساس می‌کند حقش هست داده نشده راندمان کار هم پایین می‌آید. گاهی وقت‌ها این توجه به نیروها خود درآمدها و تلاش‌ها را هم افزایش می‌دهد و آن بهره‌وری لازم به دست می‌آید، در این میان وزیر هم گفته که تامین اعتبارات لازم را انجام می‌دهم درنتیجه بخشی از آن را وزیر و بخشی هم استان‌ها تامین می‌کنند و از آنجایی که مصوبه هیات دولت هم هست باید انجام شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به جزییات مصوبه هیات دولت گفت: مصوبه دولت به این شکل است که حقوق‌شان تا پنجاه درصد می‌تواند افزایش پیدا کند به این معنا که رقم مشخصی را تعیین نکرده‌اند اما از نظر قانونی مشکلی ندارد که دستگاه‌های دولتی افزایش حقوق کارمندان خود را تا پنجاه درصد افزایش دهند؛ مصوبه اینچنین است. اگر سازمان برنامه و بودجه عزم جدی برای اجرا داشته باشد، مشکلی نیست. این افزایش حقوق بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها