کد خبر: 269947
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۰:۳۹:۰۰
| |

محمدرضا نجفی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی:

مسئولان باید مجری تحقق آرمان‌های انقلاب باشند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مسئولان و کارگزاران نظام تا مادامی که در مسؤولیت‌ها و پست‌های جمهوری اسلامی حضور دارند باید مجری تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باشند و حداقلِ اجتهاد، اعمال نظر و اعمال سلایق فردی و گروهی را داشته باشند.

مسئولان باید مجری تحقق آرمان‌های انقلاب باشند
کد خبر: 269947
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا نجفی بر لزوم عینیت‌بخشی به اهداف و آرمان‌های اجتماعی انقلاب اسلامی توسط کارگزاران و مسؤولان نظام تاکید کرد و گفت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تداعی کننده جانفشانی‌ها و مجاهدت‌هایی است که مردم برای نیل به اهداف و آرمان‌های بلندی انجام دادند. مسؤولان باید در جهت عینیت‌بخشی به اهداف و آرمان‌هایی که مردم برای‌شان قیام کردند و بر سرنوشت‌شان مسلط شدند، اقدام کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: تحقق دستاوردهای انقلاب وجوه متعددی در شئونات زندگیِ امنیتی، اقتصادی، معیشتی و معنوی از جمله کرامت، آزادی، حقوق انسانی و حقوق شهروندی دارد. این مسائل از جمله مواردی هستند که مردم برای رسیدن به آن قیام کردند و هزینه دادند. مردم انتظار دارند استمرار نظام جمهوری اسلامی تأمین‌کننده مبانی و دلایل وجودی انقلاب اسلامی باشد. آقایان مسؤولان وظیفه دارند در راستای اهداف ترسیم شده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی حرکت کنند و صاحبان و ولی‌نعمتان‌شان را به اهداف مورد انتظارشان برسانند و در این کار حداقلِ اجتهاد، اعمال نظر و اعمال سلایق فردی و گروهی را داشته باشند.

وی تأمین معیشت پایدار و در خور شان ملت باعظمت و باتمدن ایران اسلامی را مهمترین درخواست مردم از مسؤولان در آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی دانست و افزود: مطالبه امروز مردم ایران چه در ابعاد مادی و زندگی اجتماعی و چه در ابعاد معنوی و حفظ حقوق انسانی و حقوق شهروندی تحقق اهداف و آرمان‌هایی است که مردم به خاطر آن شهید دادند و پای انقلاب‌شان ایستادند.

نماینده مردم تهران در مجلس در عین حال تحقق اهداف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را نیازمند فراهم شدن بسترهای اجرایی، تقنینی و قضائی لازم دانست و افزود: تحقق اهداف و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی مشروط به داشتن باور و اعتقاد اساسی مسؤولان اداره کننده کشور در همه سطوح مدیریتی است.

نجفی افزود: مسؤولان در هر سطح و جایگاهی باید خود را ملزم به فراهم کردن زمینه‌های تحقق این اهداف و آرمان‌ها بدانند و برای کارآمدی هر بیشتر آن مستمرا اهداف، برنامه‌ها، راهبردها، ساختارها و عملکردها پایش شود تا ساختار و محتوای آن همواره متناسب با اهداف و آرمان‌های اولیه نظام جمهوری اسلامی باقی بماند و بخش‌هایی که ناکارآمد، پرهزینه و زاویه‌دار از اهداف و آرمان‌های انقلاب بوده پالایش و اصلاح شود. باید سعی کرد بهره‌وری منابع و امکانات کشور در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی هزینه شود به نحوی که کارآمدی و اثربخشی آن با اصلاح مستمر ساز و کارهای معیوب و ضعیف تضمین شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها