اصناف تهران:

کسبه تمایلی برای حضور در نمایشگاه بهاره ندارند

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران مدعی است که فعالان بازار به علت «کمبود درآمد» تمایل چندانی برای پیگیری اخذ غرفه در نمایشگاه بهاره پایتخت ندارند و اکثر اتحادیه ها و اصناف نیز مخالف برگزاری این نمایشگاه در پایان سال جاری هستند.

کسبه تمایلی برای حضور در نمایشگاه بهاره ندارند
کد خبر: 269974
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۱:۲۳:۵۹

اعتمادآنلاین| فرمانداری تهران اعلام کرد: باوجود اطلاع رسانی قبلی مبنی بر برگزاری نمایشگاههای بهاره در پنج نقطه تهران، اتاق اصناف تهران می گوید که مخالف برگزاری این نمایشگاه است؛ درصورتی که مسئولان این نهاد پیشتر در جلسات هماهنگی مخالفتی نداشته اند.


به گفته «احمد اسماعیلی راد» معاون برنامه ریزی فرمانداری تهران به همین منظور موضوع برای تصمیم گیری درباره برگزار شدن یا نشدن نمایشگاه بهاره به استانداری تهران ارجاع شده است.


نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران روز چهارشنبه استان تهران گفت: امسال وضعیت برگزاری نمایشگاه های بهاره متفاوت با سال های گذشته است که دلیل آن به مواجه شدن بازار با دوران رکود و نیز کاهش کسب و کار و درآمد اصناف برمی گردد.


وی افزود: هر سال اتحادیه ها برای برگزاری نمایشگاه و نیز فعالان بازار برای اخذ غرفه به اتاق اصناف مراجعه می کردند اما امسال تاکنون به دلیل بالا بودن هزینه ها شاهد هیچ مراجعه کننده ای برای کسب غرفه به اتاق اصناف نبوده ایم و درخواستی هم نسبت به برگزاری نمایشگاه ها وجود نداشته است.


نوده فراهانی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم امسال در صورت موافقت استاندار تهران، نمایشگاه بهاره برگزار نشود و فروش فوق العاده و حراج فصلی را جایگزین برقراری نمایشگاه کنیم.


وی توضیح داد: یکی از موارد حائز اهمیت در برگزاری نمایشگاه ها بحث عرضه کالاهای اساسی در نمایشگاه ها و نیز مراجعه 100 هزار مشتری برای تامین کالاهای اساسی مربوط به ایام نوروز در این نمایشگاه است.


رئیس اتاق اصناف تهران گفت: امسال تصمیم گرفته ایم به جای برگزاری نمایشگاه ها از فروش فوق العاده در واحدهای صنفی و نیز فروشگاه های زنجیره ای استفاده کنیم و بهتر است به جای عرضه کالاها در نمایشگاه، در واحدهای صنفی به شکل فروش فوق العاده عرضه شوند تا مردم راحت تر بتوانند نیاز خود را برآورده کنند.


وی هزینه های برگزاری نمایشگاههای بهاره را «هنگفت» خواند و افزود: غرفه دار برای جبران هزینه های بالای اجاره غرفه مجبور می شود از طریق بالا بردن قیمت ها نسبت به جبران هزینه ها اقدام کند.


نوده فراهانی ادامه داد: سال هاست به دنبال آن بودیم تا طبق قانون نظام صنفی، فروش فوق العاده جایگزین برگزاری نمایشگاه ها شود.


نوده فراهانی در پاسخ به سخنان معاون برنامه ریزی فرماندار تهران مبنی بر موافقت اولیه اتاق اصناف با برگزاری نمایشگاه بهاره گفت: ابتدا به امید اینکه اتحادیه ها و واحدهای صنفی مثل سال های گذشته از برگزاری نمایشگاه ها استقبال می کنند با برگزاری نمایشگاه موافقت کردیم اما طی چند روز اخیر هر چه منتظر ماندیم دیدیم مراجعه کننده ای برای اخذ غرفه به اتاق اصناف مراجعه نکرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها