ترامپ:

23 میلیارد دلار به امنیت مرزی اختصاص می‌دهیم

رئیس‌جمهوری آمریکا می‎گوید توافق نهایی کنگره درباره امنیت مرزی، با احتساب منابع جانبی، 23 میلیارد دلار در اختیار وی قرار خواهد داد و فارغ از همه چیز، دیوار مکزیک در حال ساخت است.

23 میلیارد دلار به امنیت مرزی اختصاص می‌دهیم
کد خبر: 269978
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۱:۲۹:۴۱

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توییتری، به طور ضمنی از توافق روز گذشته کنگره درباره تامین بودجه امنیت مرزی استقبال کرد و در عین حال مدعی شد که می‌تواند هزینه ساخت دیوار مکزیک را از منابع دیگر تامین کند.

وی در این باره نوشت: تقریباً حدود 23 میلیارد دلار برای امنیت مرزی خواهیم گرفت.

ترامپ همچنین به کنایه خطاب به دموکرات‌ها گفت: فارغ از مسئله پول، این دیوار همین الان که مشغول حرف زدن هستیم، در حال ساخته شدن است.

وی در پیام دیگری مدعی شد که به همه جوانب توافق به‌ دست‌آمده در کنگره نگاه می‌کند تا مانع از تعطیلی مجدد دولت فدرال شود.

اگرچه جزئیات توافق فراحزبی کنگره مشخص نیست اما ظاهراً بودجه اختصاص داده شده به ساخت دیوار مرزی یک میلیارد و 375 میلیون دلار است که بسیار کمتر از 5 میلیارد و 700 میلیون دلار پیشنهاد شده از سوی ترامپ است.

این درحالی است که وی در پیام توییتری اخیر خود به منابع احتمالی که قرار است از محل آنها 23 میلیارد دلار ادعایی خود را تامین کند اشاره‌ای نکرده است حال آنکه «مایک مالونی» رئیس موقت ستاد کارکنان کاخ سفید، روز یکشنبه مدعی شد منابع پولی مشخصی وجود دارد که ترامپ می‌تواند بدون نیاز به اعلام حالت فوق‌العاده، از آنها برخوردار شود حال آنکه در مقابل، منابعی هم هست که تنها بعد از اعلام حالت فوق‌العاده، می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها