کد خبر: 269984
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۱:۲۵:۰۰
| |

انتقاد مکارم‌شیرازی از شعارهای برخی افراد تندرو در راهپیمایی ۲۲ بهمن:

سه گروه در داخل می‌توانند به انقلاب ضربه بزنند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مسائل روز و شعارهای برخی افراد تندرو در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: انقلاب و اسلام توسط دشمنان از بین نخواهد رفت ولی ممکن است توسط دوستان ضربه بخورد و از بین برود.

سه گروه در داخل می‌توانند به انقلاب ضربه بزنند
کد خبر: 269984
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۱:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم در سخنانی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) گفت: بر اساس این روایت، برترین مسلمان از نظر ایمان و اسلام کسی است که بقیه مسلمین از زبان و دست او در امان باشند؛ در اینجا زبان، مقدم شمرده شده است؛ زیرا زبان منشأ خیلی از مشکلات و گناهان است. امروز در زمانی زندگی می‌کنیم که خیلی‌ها برای خیلی از افراد دیگر بدگویی می‌کنند و تهمت می‌زنند و پشت سر آنان غیبت می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام دینی اجتماعی است و دستورات بسیار زیبایی برای معاشرت با دیگران دارد، افزود: بدترین دشمنان ممکن را انسان می‌تواند با اخلاق و دست گشاده و روی خوش رام کند؛ اسلام واقعاً دینی کامل و اجتماعی است که اگر عمل شود زندگی‌ها اصلاح خواهد شد. هزار و 400 سال قبل برنامه نوشته شده ولی امروز ما از آن غافلیم و به همین علت دچار چه مشکلات عجیب و غریبی می‌شویم؛ گاهی می‌بینیم یک تصادف معمولی و ساده به علت نداشتن حسن خلق، منجر به قتل و خون‌ریزی و گاهی فروپاشی یک خانواده می‌شود.

وی با اشاره به مسائل روز و شعارهای برخی افراد تندرو در راهپیمایی 22 بهمن با بیان اینکه انقلاب و اسلام توسط دشمنان از بین نخواهد رفت، ولی ممکن است توسط دوستان ضربه بخورد و از بین برود، بیان کرد: سه گروه در داخل می‌توانند این ضربه را به انقلاب بزنند؛ اول گروهی که دعوت به اختلاف کرده و نغمه وحدت‌شکن سر می‌دهند؛ گروه دوم کسانی هستند که فقط به فکر منافع شخصی خود هستند و به بقیه مسائل کاری ندارند و گروه سوم نیز افراد تندرو هستند.افراد تندرو بر اثر تندروی از بدنه اکثریت مردم جدا شده و می‌توانند بیشتر مردم را از انقلاب جدا کنند، در حالی که قرآن فرموده شما امت معتدل و میانه‌رو هستید.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امیر مؤمنان (ع) در نهج‌البلاغه گفت: ایشان فرمودند ما گروهی هستیم که در حد وسطیم، کندروان که عقب افتاده‌اند باید خودشان را به ما برسانند و تندروها و غالیان نیز باید برگردند و همراه با ما شوند؛ آن‌هایی که تندروی می‌کنند علاقه‌مند به اسلام وانقلاب هستند، آدم‌های بدی نیستند ولی راه را اشتباه می‌روند و همین سبب می‌شود تا مردم از اسلام جدا شوند و ضرر سنگینی هم به ملت و کشور می‌زنند. بنده بارها با صراحت گفته‌ام که قمه‌زنان عاشقان امام حسین (ع) هستند ولی راه را اشتباه می‌روند و تندروها هم علاقه دارند ولی مسیر را درست تشخیص نداده‌اند؛ رهبر انقلاب قبل از 22 بهمن با صراحت فرمودند که شعارهای اختلاف‌انگیز و شخصی ندهید ولی در همین راهپیمای قم عده‎ای چه شعارهایی دادند.

وی با بیان اینکه این تندروی‌ها خیلی ضرر دارد، اظهار کرد: خطری از ناحیه دشمن بیرونی انقلاب را تهدید نمی‌کند؛ 40 سال گذشت و هر توطئه و نقشه‌ای داشتند نتوانستند ولی خطر از داخل وجود دارد و از ناحیه همین سه گروه است. امیدواریم انقلابی که نتیجه و ثمره خون صدها هزار شهید و جانفشانی است را بتوانیم حفظ کرده و تا ظهور حضرت حجت (عج) آن را به ایشان تحویل دهیم و این مساله نیازمند هوشیاری و اجرای دستورات اسلامی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها