کد خبر: 269992
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۱:۵۶:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از ادعای عجیب فدراسیون بوکس ایران؛

بوکسِ در خطر محرومیت چطور لباس زنان مسلمان را ارائه کرد؟

بعد از خبر تایید پوشش حجاب برای زنان بوکسور مسلمان از سوی فدراسیون جهانی، فدراسیون بوکس ایران مدعی شده که این رایزنی و طراحی لباس از سوی ایران انجام شده است.

بوکسِ در خطر محرومیت چطور لباس زنان مسلمان را ارائه کرد؟
کد خبر: 269992
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۱:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نیلوفر حامدی: بالاخره مجوز پوشش حجاب زنان برای رشته بوکس هم صادر شد.

فدراسیون جهانی بوکس امروز طی خبری اعلام کرد که از این پس زنان مسلمان می‌توانند با استفاده از پوشش حجاب در مسابقات بین‌المللی و رسمی شرکت کنند.

هیات اجرایی اتحادیه جهانی بوکس در نشستی که در استانبول داشت، اعلام کرد این تصمیم به خاطر دلایل مذهبی و با تغییر یونیفورم ورزشکاران اتخاذ شده است. به دنبال تغییرات ایجاد شده در حجاب، اتحادیه جهانی بوکس اجازه حضور در مسابقات را به زنان مسلمان خواهد داد.

اما نکته عجیب، اظهارنظر رییس فدراسیون بوکس ایران بعد از صدور این مجوز است.

حسین ثوری در خصوص موافقت فدراسیون جهانی بوکس (آیبا) با حضور زنان محجبه در رقابت‌های بین المللی این رشته از تلاش کشورهای مسلمان و به ویژه ایران گفت: «کشورهای مختلف اسلامی و در راس آنها ایران، پیگیری‌های زیادی انجام دادند که خوشبختانه امروز به نتیجه رسید. در اجلاس مسکو و در جریان بازی‌های آسیایی جاکارتا، جلسات زیادی در این خصوص با مسئولان بلندپایه جهانی و آسیایی داشتیم.»

ثوری حتی ادعا کرد ارائه لباس تایید شده فدراسیون جهانی برای بوکس زنان مسلمان از سوی ایران بوده است.

همه این‌ها در حالی است که همین 2 هفته پیش سیامک صالحی نایب رئیس فدراسیون بوکس از خطر محرومیت بیخ گوش فدراسیون بوکس خبر داده بود. صالحی به عدم فعالیت بوکس زنان در ایران اشاره کرده بود و گفته بود اگر بوکس زنان تا سه سال دیگر در ایران راه‌اندازی نشود، فدراسیون به طور کلی از سوی اتحادیه جهانی محروم خواهد شد.

اخذ مجوزهای این چنینی مثل کسب تاییدیه برای پوشش حجاب در مسابقات بین‌المللی قبل از هر چیزی نیاز به ارتباطات قوی دارد. چطور ممکن است فدراسیون بوکس ایران که نزدیک به سه دهه با یک رییس اداره شده، همواره با مشکلات مختلف مدیریتی روبرو بوده، در تمام این سال‌ها تعداد ورزشکاران بین‌المللی‌اش به سه نفر هم نرسیده و هیچ کرسی در مجامع بین‌المللی ندارد از پس چنین کار بزرگی برآید؟

چطور ممکن است فدراسیونی که به گفته نایب رییسش در حال مقابله با ریسک محرومیت است در حال چنین رایزنی‌هایی بوده باشد؟

چطور می‌شود در کشوری که بعد از تاییدیه پوشش لباس زنان مسلمان وزنه‌بردار از سوی فدراسیون جهانی، بیش از یک سال در کشور و در کارگروه کمیته ملی المپیکش درگیر تایید لباس می‌شود، به این سرعت در رشته‌ای مثل بوکس لباس طراحی کند، به فدراسیون جهانی بفرستد و تاییدیه‌اش را هم بگیرد؟

نه تنها ایران، بلکه بعید به نظر می‌رسد حتی کشورهای مسلمان نقش پررنگی در اخذ این تاییدیه داشته باشند. در مقابل اما قابل پیش‌بینی است، کشوری مثل آمریکا که هم در بوکس یکی از بهترین‌های جهان است و هم ورزشکاران زن زیادی در این رشته دارد که مسلمان هستند، از پیشتازان کسب این مجوز بوده باشد. کشوری که در سال‌های اخیر فعالیت زیادی در این عرصه برای رشته‌های دیگر کرده است و در المپیک 2016 ریو هم یک ورزشکارش، یعنی ابتهاج محمد شمشیرباز مسلمان آمریکایی با پوشش اسلامی در مسابقات شرکت داشت که موفق به کسب مدال برنز شد.

حال اینکه چرا فدراسیون بوکس ایران سعی کرده این کام بزرگ را به نام خود مصادره کند دیگر مشخص نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها