کد خبر: 269996
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۲:۱۲:۰۰
| |

معاون رئیس جمهوری:

میزان بیکاری دختران تحصیلکرده دو تا سه برابر پسران است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: میزان بیکاری دختران تحصیلکرده دو تا سه برابر پسران است. ولی در عین حال جایی که فرصت بوده دختران پیشگام بودند و موفق عمل کردند.

میزان بیکاری دختران تحصیلکرده دو تا سه برابر پسران است
کد خبر: 269996
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۲:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت : یکی از اقداماتی که برای حوزه زنان در این دوره انجام شده، فراهم کردن زمینه های مناسب برای ایجاد کارآفرینی بانوان به ویژه در روستاها بوده است.


وی اظهار داشت: به همین منظور 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار برای روستاها لحاظ شده است که 42 درصد آن را زنان روستایی دریافت کرده اند.


ابتکار ادامه داد: گزارش ها درباره دریافت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی از سوی زنان روستایی نشان می دهد که این بانوان در این زمینه خوب تلاش می کنند.


وی اظهار داشت: تعداد بانوان تحصیلکرده جویای کار در رشته های مختلف زیاد هستند؛ به همین منظور با کمک معاونت علمی و فناوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه ها طرح هایی برای حوزه اشتغال و کارآفرینی بانوان که به طور مشخص در ارتباط با مدیریت کسب و کار است، در برنامه کاری داریم.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: باید با انجام فعالیت های مربوط به مهارت آموزی، مهارت های لازم را در مدیریت کسب و کار و تسهیلات فراهم کرد تا بانوان به ویژه در روستاها بتوانند از این تسهیلات بهره ببرند.


به گفته وی، اکنون میزان بیکاری دختران تحصیلکرده دو تا سه برابر پسران است. ولی در عین حال هر جایی که فرصت بوده دختران پیشگام بودند و موفق عمل کردند و با وجود سختی ها دختران ایران توانسته اند به یک مسیر روشن دست پیدا کنند که نمونه بارز آن جذب تسهیلات در مناطق روستایی توسط بانوان است.


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: توان افزایی زنان در مسیر کارآفرینی که با عنوان طرح «مسیر کسب و کار من» در سطح 31 استان اجرا شد، گام بسیار مهمی در اشتغال زنان است. در این طرح 780 نفر در 31 استان آموزش های اولیه را دیدند و حمایت از راهبرد موضوع کارآفرینی و توان افزایی برای ورود دختران فارغ التحصیل یکی از پروژه های مدنظر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها